Get this Widget
Cursul BNR
22 Ian 2018
 EURO = 4.6656 RON
 USD = 3.8059 RON
Cursul BNR
19 Ian 2018
 EURO = 4.6614 RON
 USD = 3.7984 RON
Mountain View
Mountain View

Beneficiile sportului. Zece motive pentru a alege pilates

0

Pilates își are originea în bodybuilding și încorporează concentrarea mentală, tehnicile de respirație și relaxarea. Această metodă de antrenament a fost dezvoltată de Joseph Pilates, care a petrecut mai bine de 50 de ani pentru a rafina tehnicile.

Acum, pilates este un program complex, extrem de valoros pentru pregătirea fizică și bunăstarea generală a organismului, pentru reabilitare, dar și prevenirea a numeroase afecțiuni. Pilates este o metodă unică de control al rezistenței, care îmbină exerciții de întindere, de deschidere a articulațiilor și relaxare totală a corpului prin eliberarea tensiunii.

„Pilates ne educă întregul corp, astfel încât mușchii să fie folosiți în mod corect și controlat, prin alinierea corectă a trupului, calitatea mișcării și tehnicile de respirație”, a explicat Iulian Dinu, antrenor personal în cadrul Personal Trainer Studio.

Antrenorul Iulian Dinu enumeră cel puțin 10 motive pentru care puteți alege pilates ca și metodă de antrenament și reabilitare:

1.Îmbunătățește postura;

2.Consolidează și realiniază coloana vertebrală;

3.Îmbunătățește circulația sanguină și ajută la eliminarea toxinelor din organism, contribuind la optimizarea ratei metabolice;

4.Dezvoltă mușchii și îi întărește; 

5.Eliberează tensiunea și stresul din organism;

6.Îmbunătățește ritmul și coordonarea;

7.Previne leziunile țesuturilor moi și a celor musculare;

8.Tonifică și definește trupul;

9.Îmbunătățește somnul;

10.Stabilizează zona pelviană la femeile care au născut.

Ce tipuri de exerciții poți efectua acasă, dacă vrei să testezi beneficiile acestui antrenament?

Iulian Dinu, antrenor personal în cadrul Personal Trainer Studio, îți recomandă trei exerciții ușoare care te vor ajuta să îți conectezi trupul cu mintea, să elimini tensiunea și să te relaxezi:

1.Rotiri de picioare: Situat în poziție neutră, culcat pe saltea cu mâinile pe lânga corp și palma spre pământ, ridică un picior spre tavan. Vârfurile picioarelor rămân întinse înainte. Inspiră când începi să faci rotirea și expiră când piciorul este aproape de sol și îl ridici în poziția inițială. În final, trebuie să iasă un exercițiu similar unui arc de cerc. La acest exercițiu este important să păstrezi poziția corpului relaxată, pentru a nu pune presiune pe coloană.

2.Balans, ca o minge: din poziție neutră, întins pe saltea, îndoaie picioarele și ridică-le spre trunchi. Echilibrează spatele formând o adâncitură la nivelul abdomenului, astfel încât să te poți balansa înainte și înapoi pe saltea. Inspiră când începi balansul și expiră câand revii în poziția din care ai plecat. La acest exercițiu, mâinile țin picioarele în zona gambei.

3.Stai pe saltea în șezut, cu picioarele întinse. Întinde mâinile în spate și sprijină-le de saltea cu palma, degetele fiind spre exterior spate. Corpul tău va forma un triunghi, în care laturile vor fi spatele, mâinile sprijinite și solul. Ridică picioarele de la sol la aproximativ 45 grade și menține-le întinse cu vârfurile întinse. Inhalează ducând picioarele apropiate spre dreapta și apoi în jos formând un arc de cerc și expiră când continui mișcarea spre stânga și apoi în jos. În final, exercițiul trebuie să formeze un cerc cu ajutorul picioarelor, acestea menținându-se în permanență întinse cu vârfurile întinse.

Pilates nu este un antrenament ușor, iar dacă dorești să beneficiezi la maximum de exerciții este indicat să apelezi la un instructor care are și cunoștințe de kinetoterapie. Exercițiile trebuie executate corect pentru a beneficia la maximum de ele. În plus, cu ajutorul unui antrenor personal eviți apariția unor afecțiuni ale coloanei.

Autor: Isabela Nicolescu
Foto:Pixabay.com

 

Facebook Comments

Share.

Leave A Reply