Get this Widget
Cursul BNR
22 Ian 2018
 EURO = 4.6656 RON
 USD = 3.8059 RON
Cursul BNR
19 Ian 2018
 EURO = 4.6614 RON
 USD = 3.7984 RON
Mountain View
Mountain View

Ikea își schimbă politica de dezvoltare. Se pregătește pentru consumatorii cu spații și bugete mici

0

Ikea, cel mai mare retailer de mobilier din lume, își schimbă politica de dezvoltare. Grupul suedez își îndreaptă atenția către consumatorii cu bugete și spații mici. Mai mult, gigantul din industria mobilei renunță la obiceiul de a-și planifica pe intervale cuprinse între cinci și zece ani activitatea, limitându-se la cicluri de trei ani.

Jesper Brodin, directorul general Ikea, a menționat că prin noua strategie compania se adresează unei lumi urbanizate, în care oamenii trăiesc în spaţii restrânse, având bugete mici de cheltuieli şi puţin timp la dispoziţie pentru amenajarea locuinței.

Studii realizate de companie indică faptul că , până în 2030, aproximativ 60% din populația lumii va locui în orașe mari. Astfel, numărul populației din zona urbană va crește simțitor, înregistrând un procent dublu față de cel actual.”În următorii trei ani ne vom creşte ambiţiile pentru ţintele noastre de afaceri şi în care ne vom transforma parţial modul în care venim în întâmpinarea clienţilor“, a declarat Jesper Brodin, notează Bloomberg.

Ikea trece prin mari transformări, compania mizând pe plasarea mai multor magazine în centrul oraşelor mari. Astfel, retailerul de mobilă încearcă să ajungă mai ușor la consumatori.Mai mult, în ultima perioadă a deschis peste o duzină de showroom-uri mici în orașe precum Londra și Paris pentru a satisface mai bine cumpărătorii urbani.În plus, se axează foarte mult pe creşterea operaţiunilor digitale, cumpărăturile online fiind în plină extindere.

Trebuie să ne gândim la locul unde vom deschide marile noastre depozite şi de asemenea la investiţiile mari în centrele oraşelor şi apoi să extindem asta la marile oraşe şi apoi la toate ţările şi pieţele“, a menționat Brodin.

Noua politică adoptată de Ikea nu va afecta în niciun fel strategia costurilor reduse impuse de fondatorul Ingvar Kamprad. “Avem un plan financiar pentru toate aceste lucruri, ţinând cont de investiţii în preţuri scăzute, care va fi întotdeauna prioritatea numărul unu pentru noi“, a explicat directorul Brodin.

Compania prezentă și pe piața din România a avut anul trecut un profit operațional de 3,71 miliarde dolari, în scădere cu 33% față de perioada anterioară. Scăderea a apărut însă ca urmare a creșterii costurilor pentru expansiunea Ikea.

Ikea Group este lider mondial în comercializarea de mobilier şi decoraţiuni pentru acasă. Ikea Group deţine şi operează 355 de magazine în 29 de ţări.

Autor: Isabela Nicolescu
Foto: Ikea/ Jesper Brodin LinkedIn
Facebook Comments

Share.

Leave A Reply