Get this Widget
Cursul BNR
22 Ian 2018
 EURO = 4.6656 RON
 USD = 3.8059 RON
Cursul BNR
19 Ian 2018
 EURO = 4.6614 RON
 USD = 3.7984 RON
Mountain View
Mountain View

Recordul Dacia. Compania a încheiat 2017 cu o cifră de afaceri de peste 5 miliarde euro

0

Dacia a încheiat 2017 cu o cifră de afaceri de peste 5 miliarde euro, în creștere cu peste 11% mai mare comparativ cu cea din 2016.

Cifra de afaceri în lei a fost în creştere cu 11,45% faţă de 2016. Anul trecut Dacia a înregistrat o cifră de afaceri în valoare de 23,1 miliarde lei (5,1 miliarde de euro)“, a declarat directorului administrativ şi financiar al companiei, Liviu Bocşaru.

Anul trecut, exporturile de vehicule şi componente auto s-au menţinut la un nivel ridicat, reprezentând 92,6% din totalul vânzărilor Dacia.

Această evoluţie arată că vehiculele marca Dacia sunt foarte apreciate atât în Europa cât şi pe alte continente. Exportul este pentru noi o prioritate pentru că ne dorim să răspundem cât mai bine solicitărilor clienţilor noştri. În acelaşi timp, pentru orice uzină este extrem de important să aibă o piaţă locală puternică, unde să vândă o parte din producţie“, a precizat Liviu Bocşaru.

Istoria Dacia

Povestea Dacia, principalul producător de automobile din România, a început odată cu construcția Uzinei de Autoturisme de la Mioveni (județul Argeș) în 1966, având la bază un acord între autoritățile române și producătorul francez de automobile, Renault, ce prevedea asamblarea unui model Renault sub marca Dacia. Construcția uzinei s-a încheiat într-un timp record de doar un an și jumătate. La 1 iulie 1968, au început testele la cele 217 stații de lucru din uzină, iar două zile mai târziu, la 3 august, s-a testat primul motopropulsor. Inaugurarea Uzinei a avut loc la 20 august 1968, când a început producția modelului Dacia 1100, un model sub licență Renault R8.

Conform contractului, Renault furniza toate părțile componente ale modelului, urmând că lucrătorii de la Dacia să le asambleze. Din 1968 și până în 1972, aproximativ 44.000 de autoturisme Dacia 1100 au fost produse, în 1970 apărând o ușoara modificare estetică la partea frontală.

După Dacia 1100, a urmat Dacia 1300, care a intrat în producție în august 1969, un model sub licența R12, fiind prezentată la saloanele auto de la București și Paris. Între 1970 și 1980, Dacia a dezvoltat o întreagă gamă de modele. Astfel, în 1970 au apărut versiuni ale Daciei 1300 berline, în 1973 a fost lansat modelul break, iar în 1975 modelul Dacia 1302 (gen papuc, fabricat în 2.000 de exemplare, până în 1982).

După expirarea licenței Renault, în 1979, Dacia a început un program propriu de dezvoltare. Între 1972 și 1997, constructorul român a realizat opt modele, ultimul Dacia Nova  fără nicio legătură cu modelul inițial, preluat de la Renault. Nova, lansat în 1995, a fost primul model Dacia proiectat și fabricat integral în România. În 1998, anul în care s-au aniversat trei decenii de la producerea primului automobil Dacia, de pe porțile uzinei a ieșit autoturismul cu numărul 2.000.000. În același an întreprinderea a obținut Certificatul de Atestare a Implementării Sistemului Calității ISO 9001.

La 2 iulie 1999 s-a semnat contractul de privatizare a societății și Dacia a devenit o marca a Grupului Renault, având ca principală misiune susținerea dezvoltării Grupului pe piețele emergente. În 2000 a avut loc lansarea modelului Dacia SuperNova, prima concretizare a colaborării franco-române, un autoturism echipat cu motor și cutie de viteze Renault. În aprilie 2003 a fost lansat modelul Dacia Solenza (benzină), iar din septembrie 2003 Dacia Solenza (diesel

Relansată, în 2004, cu modelul Logan, Dacia a devenit în ultimii ani un actor de notorietate pe piața auto europeană. Dacia a știut să câștige încrederea clienților datorită valorilor sale: generozitate, care se traduce prin cel mai bun raport preț/spațiu interior de pe piață, fiabilitate și robustete.

În 2005, Dacia a fost aleasă mașina anului în Serbia și Muntenegru și a primit premiul Autobest, fiind cea mai bine vândută mașină din Europa Centrală și de Est, depășind modele cu tradiție, ca Skoda Octavia, Renault Megane sau Opel Astra.

Dacia a vândut, în 2005, 164.406 mașini la nivel mondial, dintre care 134.887 Dacii Logan, 8.354 Dacii Solenza și 21.185 vehicule comerciale. Producția de automobile a atins un maxim istoric de 172.000 unități. Dacia a primit certificarea ISO 14001 pentru mediu și a produs automobilul cu numărul 2.500.000.

Tot în 2005 a fost inaugurat centrul logistic ILN Mioveni (International Logistics Network).

Dacia Logan MCV a fost lansată în octombrie 2006 la Salonul de la Paris. Logan MCV a ajuns pe piața occidentală în ianuarie 2007, presa vestică numindu-l ”cel mai ieftin model cu șapte locuri care poate fi cumpărat”. Pentru prima dată in istorie, exporturile Dacia au depășit pragul de 100.000 unități, mai exact 128.411 unități, iar producția totală a trecut de 200.000 unități. În câteva țări, cum ar fi Rusia și Ucraina, Logan este vândut sub sigla Renault.

La Salonul Auto de la București, din octombrie 2007, a fost lansat modelul Logan Pick-Up. În aceeași lună a fost fabricat autoturismul Dacia cu numărul 3.000.000.

A urmat Salonul Auto de la Geneva, din iunie 2008, unde a fost prezentat noul model Dacia Sandero, urmat de lansarea noului Logan (iulie) și a Logan-ului MCV la Salonul Auto de la Paris (octombrie). Exporturile au ajuns în acel an la 172.886 unități, iar vânzările totale la 257.854 unități. În 17 iunie 2009, a avut loc lansarea versiunii Stepway pentru Dacia Sandero.

Dacia a lansat, la 18 martie 2010, modelul Duster, vehiculul cu numărul 500.000 fiind fabricat în decembrie 2013.

A urmat Dacia Lodgy care a fost prezentată la Salonul Auto de la Geneva din martie 2012. De altfel, modelul a fost ales ”Mașina Anului 2011” în România și Croația, a obținut trofeele ”SUV-ul Anului 2011” în România, ”Autobest 2011”, ”Cel mai 4×4 al anului 2012”î Franța, ”Argus” (la categoria vehicule de familie) în Franța, precum și titlul de ”Campion la Valoarea Reziduală 2011” în Germania.

La 5 martie 2013, producătorul de la Mioveni a prezentat, în premieră mondială, la Salonul Auto de la Geneva, noua Dacia Logan MCV, precum și seria limitată Duster Aventure. Noul Logan MCV, lansat în 2006, a venit cu un exterior modern, specific modelelor break, dar și cu dotări în serie, încă de la primul nivel de echipare: sistemul de control al stabilității ESP, direcția asistată, airbaguri laterale (pentru toate piețele unde se comercializează motoare Euro5) și bancheta spate rabatabilă 1/3-2/3 (în toate țările de comercializare). Lansarea în România a avut loc la 28 mai 2013.

Seria Limitată Duster Aventure, cu un look robust și original, este echipat cu o rampă de proiectoare, cu un sistem de navigație Garmin și pastrează toate atributele care au contribuit la succesul modelului 4X4. Noul model Duster prezentat la 19 septembrie 2013, la Salonul Auto de la Frankfurt, este versiunea restilizată a SUV-ului lansat de Dacia în 2010, și are un exterior mai modern și un interior schimbat semnificativ. Noua Dacia Duster aduce mai multe echipamente la același preț, printre care Dacia MEDIA NAV, regulator-limitator de viteză, asistență la parcarea cu spatele și sistem de control al traiectoriei (ASR-ESP) disponibil în serie. O noutate este și noul motor pe benzină 1.2 TCe 125 CP, cu un consum de carburant de numai 6,0 l/100 km și cu emisii reduse de CO2.

În România lansarea a avut la 17 octombrie 2013, prețul pentru modelul de intrare (versiunea Acces) fiind de 10.900 euro, cu TVA inclus, iar cel mai bine echipat model din gama (Laureate 4 x 4 Diesel, 110 CP) va fi vândut cu 17.000 de euro, cu toate taxele incluse.

În 2014 Dacia ne surprinde la Parada Militară de 1 Decembrie cu Dacia Duster Army si Duster Pick-Up. Uzina de vehicule, cu o capacitate de producție de 350.000 de unitaţi pe an, Uzina Mecanica şi Şasiuri (cea mai mare turnătorie din ţară, motoare, cutii de viteze, șasiuri), centrul logistic de mare complexitate, cât și activitatea de inginerie de înalt nivel, asigură o contribuție importantă la economia județului Argeș și a României. Din 1999 și până astăzi, Dacia a vândut 5 milioane de vehicule.

Dacia în cifre
  • Prin rolul său în economia locală, Dacia s-a impus ca un factor structurant al economiei românești, cu un procent de 3% din PIB-ul țării și 7% din exporturi.
  • În 50 de ani, Dacia a trecut de la statutul de marcă locală la cel de marcă internaţională, aflată în permanentă expansiune.
  • Dacia a cucerit clienți din 44 de țări prin modele atractive, de calitate, la cel mai bun preț.
  • Este inclusă în gama Global Access,  care are un rol important în reușita planului strategic al Groupe Renault „Drive the Future”.
Autor:Mihai Colț
Foto:Dacia
Facebook Comments

Share.

Leave A Reply