Get this Widget
Cursul BNR
22 Ian 2018
 EURO = 4.6656 RON
 USD = 3.8059 RON
Cursul BNR
19 Ian 2018
 EURO = 4.6614 RON
 USD = 3.7984 RON
Mountain View
Mountain View

Vrei o carieră de succes? Opt lucruri pe care NU trebuie să le faci

0

Jeff Haden, editor la Inc. Magazine, dezvăluie, într-un articol postat de World Economic Forum, secretele unei cariere de succes. El este de părere că listele cu sarcini de îndeplinit, celebrele “to-do list”, aduc numeroase beneficii în termeni de productivitate, îmbunătăîirea relațiilor, confort personal, etc.

Jeff Haden ne propune să adaugăm în agenda noastră personală un nou tip de listă: lista cu lucruri care nu trebuie făcute-”not to-do list”.

Așa că,în fiecare zi, trebuie să promiți că:

1.NU vei aștepta până când vei fi sigur că vei reuși.

Niciodată nu vei avea siguranța că vei reuși când întrepinzi ceva nou, dar întotdeauna poți să te asiguri că ești determinat să dai ce ai mai bun. Și poți întotdeauna să te simți sigur că vei încerca din nou dacă eșuezi. Așa că nu mai aștepta! Ai mai puțin de pierdut decât crezi și enorm de câștigat.

 2.NU te vei gândi la sarcini multiple în timpul unei ședințe.

Cea mai ușoară cale de a te evidenția este să fii persoana care este atentă asupra lucrurilor discutate în cadrul ședinței respective. Vei fi uimit câte poți învăța atât despre subiectele de discuție, dar și despre persoanele cu care te-ai întâlnit, dacă renunți să te gândești la mai multe sarcini în același timp și începi să fii atent. Vei identifica agende ascunse, oportunități, vei realiza legături, și vei găsi modalități să devii indispensabil persoanelor care contează. Este ușor mai ales dacă vei fi singura persoană care încearca și vei fi singura persoană care reușește…

3.NU îți vei verifica telefonul în timp ce vorbești cu altă persoană.

Ai făcut-o. Ai jucat sceneta : “Este telefonul tău? Oh, trebuie să fie al meu “. Ai încercat această manevra crezându-te viclean dar, evident că nu ești. Sau ai încercat o altă variantă: “Stai, lasă-mă să răspund la acest text …” Poate ca nici măcar nu ai spus „Așteaptă!” Prin aceste manevre reușești să întrerupi și conversația și atenția. Vrei să fii luat în serios? (mai ales dacă ești sef). Vrei să fii acea persoană pe care toată lumea o iubește pentru că în momentul în care vorbești cu oamenii îi faci să se simtă ca și cum ar fi cele mai importante persoane din lume? Deci încetează să-ți mai verifici telefonul. Acesta nu va sesiza că nu ești atent . Ceilalți? Ei vor sesiza. Și le păsa

4.NU te vei gândi la oamenii care nu contează în viața ta.

Crede-mă: Locuitorii planetei Kardashian sunt în regulă fără tine. Dar familia ta, prietenii, angajații – toți cei care contează cu adevărat pentru tine – nu sunt. Dă-le timp și atenție. Ei sunt cei care o merită.

5.Nu te lăsa distras de semnalele care îți indică mesaje noi.

Nu ai nevoie să știi instantaneu dacă ai primit un nou e-mail, ori un SMS, ori un tweet, ori orice altceva pe telefon sau computer. Dacă ceea ce faci este suficient de important pentru tine în acel moment atunci trebuie făcut fără întreruperi. Concentrează-te pe ceea ce faci într-un anumit moment. Atunci, în baza unui program pe care ți l-ai setat singur,- în loc de programul stabilit de altcineva- fii ca un caine de preerie și ridică-ți capul pentru a vedea ce se întâmplă. Dar întoarce-te la treaba ta. E mult mai important să te concentrezi pe ce ai tu de făcut decât pe ce ar putea avea alții de făcut. Ei pot aștepta. Tu, și asta este foarte important pentru tine, nu poți.

6.NU vei lăsa trecutul să-ți influențeze viitorul.

Greșelile pot fi valorizate. Învață din ele! Și lasă-le de-o parte! E mult mai ușor de spus decât de făcut? Totul depinde de tine. Când ceva merge rău, transformă totul într-o oportunitate de a învăța ceva ce nu știai, mai ales despre tine. Când ceva merge rău pentru altcineva, transformă în oportunitatea de a fi amabil, iertător și înțelegător Trecutul te pregătește. Trecutul ar trebui să te informeze, cu siguranță, dar nu să te definească… decât dacă tu permiți asta.

7.NU vei vorbi oamenii pe la spate.

Numai simplul fapt că ești în centrul bârfelor și este un lucru urât (și urâți sunt și oamenii care bârfesc). Dacă ai vorbit cu mai mult de o persoană despre Joe și despre ce face el, nu ar fi mai bine să lămurești lucrurile chiar cu Joe? Și dacă nu e treaba ta să vorbești cu Joe, atunci probabil că nu e treaba ta nici să vorbești despre Joe. Petrece-ți timpul pe conversații productive. Vei realiza mult mai mult și vei obține mult mai mult respect.

8.NU vei spune”da” când în realitate vrei să spui “nu”.

Este într-adevar dificil să refuzi un coleg, un client și mai ales un prieten. Totuși nu le poți face pe toate și nici nu ar trebui să le faci pe toate. De fapt, succesul este adesea bazat pe deciziile tale de a NU face anumite lucruri decât pe deciziile de a face lucruri. Și rareori, refuzând ceva, va ieși atât de rău pe cât te aștepți. Cei mai mulți oameni înțeleg (și dacă nu înțeleg ar trebui să-ți pese atât de mult despre ce ar putea gândi?) Când spui “Nu”, pentru ceva ce nu vrei sâ faci, te vei simți prost pentru câteva momente. Când accepți să faci ceva ce nu-ți convine, te vei simți prost o perioada mai mare de timp, sau cel puțin tot atâta timp cât îți ia să faci acel lucru care nu-ți convine.

Autor: Isabela Nicolescu
Foto:Pixabay.com
Facebook Comments

Share.

Leave A Reply