Get this Widget
Cursul BNR
22 Ian 2018
 EURO = 4.6656 RON
 USD = 3.8059 RON
Cursul BNR
19 Ian 2018
 EURO = 4.6614 RON
 USD = 3.7984 RON
Mountain View
Mountain View

Alianța dintre Carrefour și Tesco devine operațională din octombrie

0

Reprezentanții Carrefour și Tesco au anuantat că alianța de achiziţii pe termen lung dintre cei doi retaileri ar putea deveni operațională începând cu luna octombrie.

Francezii de la Carrefour și britanicii de la Tesco au anunţat, la începutul lunii iulie, crearea unei alianţe globale de achiziţii pe termen lung, în încercarea de a-şi reduce costurile. Cei doi rivali își unesc forțele pentru a putea face față concurenţei din partea gigantului american Amazon.

Alianţa, ale cărei condiţii financiare nu au fost date publicităţii, va acoperi relaţiile strategice cu furnizorii globali în domenii cum ar fi serviciile de marketing, colectarea datelor, achiziţionarea comună a produselor propriilor lor branduri şi bunuri care nu sunt destinate revânzării“, se arată într-un comunicat al Carrefour. În cadrul parteneriatului nu sunt incluse produsele proaspete. De asemenea, acesta prevede că iecare companie va continua să lucreze cu partenerii de furnizare la nivel local şi naţional.

Această alianţă strategică dintre Carrefour şi Tesco reprezintă un acord major deoarece combină expertiza în domeniul achiziţiilor a doi lideri globali, cu strategii comune şi complementari în zonele geografice în care sunt prezenţi“, a apreciat directorul general al Carrefour, Alexandre Bompard.

Carrefour este cel mai mare retailer European. Francezii au vânzări anuale în Europa de aproape 88 de miliarde de euro, dar compania este prezentă și pe alte continente.

Tesco este cel mai mare retailer britanic cu vânzări de 51 de miliarde de lire sterline (67,2 miliarde de dolari). Compania a trecut printr-o amplă restructurare sub mandatul noului director general Dave Lewis după ce scandalul contabil din 2014 a dus la scăderea popularităţii. Ca parte a procesului de redresare, Tesco, care are operaţiuni în Europa de Est, Malaysia şi Thailanda, şi-a îmbunătăţit relaţiile cu furnizorii, sporind presiunile asupra rivalilor interni cu reduceri de preţuri.

Principalii rivali ai Tesco pe competitiva piaţă britanică sunt Sainsbury, Marks & Spencer, Morrison şi Asda, subsidiara gigantului american Wal-Mart, în timp ce grupul german Lidl înregistrează de asemenea o creştere semnificativă. Acordul dintre Tesco și grupul francez exclude afacerile Carrefour din China şi Polonia.

Pentru a putea face față concurenţei venite din partea gigantului american Amazon, lanțurile comerciale sunt nevoite să caute diferite parteneriate. De exemplu, luna trecută, grupul francez Carrefour s-a aliat cu Google pentru a-şi majora afacerile online pe piaţa internă, unde rivalele sale au lansat deja ofensive în domeniul comerţului electronic. Carrefour şi Google au anunţat că vor deschide în această vară un laborator de inovaţii în Paris, în parteneriat cu Google Cloud, pentru a face cercetări în domeniul inteligenţei artificiale care poate fi folosită în serviciile de consum. De asemenea, Google va lansa programul G Suite la întregul grup Carrefour şi la cei 160.000 de angajaţi.

Recent, noul director general al Carrefour, Alexandre Bompard, a prezentat un plan strategic de relansare a activităţii, ce prevede reducerea costurilor, mii de concedieri şi majorarea investiţiilor în comerţul electronic, pe fondul concurenţei venite de la Amazon, dar şi noi parteneriate în China.

Autor:Victoria Preda
Foto:Carrefour/Tesco
Facebook Comments

Share.

Leave A Reply