19 martie 2024
3.6 C
București

Companiile din AmCham pregătesc concedieri

Veștile din mediul privat sunt din ce în ce mai rele. Un sondaj relifează faptul că 44% dintre companiile membre ale Camerei de Comerţ Americane din România (AmCham) se gândesc să reducă numărul de angajaţi în acest an şi 55% estimează o scădere a veniturilor.

Doar 8% dintre companiile membre AmCham estimează creşteri ale numărului de angajaţi în acest an, iar 44% estimează că va avea loc o reducere a numărului de angajaţi. Există statistici potrivit cărora există 436.000 de disponibilizări în primele trei luni ale anului, un număr semnificativ”, a explicat Ionuţ Simion, preşedintele AmCham.

Anul trecut, doar 36% dintre companiile implicate în acest sondaj spuneau că vor reduce numărul salariaţilor.

Pe de altă parte, dacă ne uităm la studiul din acest an, doar 12% spun că au raportat scăderi. Deci, există, dacă vreţi, o prudenţă şi nu mă aştept ca 44% dintre companii să facă efectiv acest lucru”, a precizat Ionuț Simion.

În acelaşi timp, 60% dintre companii spun că este dificil să găsească angajaţi calificaţi.

Nu se pune problema neapărat să restructurezi. Sunt sectoare care au fost afectate semnificativ, în special cele din industria HoReCa, şi va mai dura până îşi vor reveni, chiar dacă s-ar elimina aceste condiţii. În continuare există un deficit de personal calificat, care să răspundă noilor competenţe, care presupun digital skills, cunoştinţe profesionale – şi am vorbit de atâtea ori de lipsa şcolilor vocaţionale, a şcolilor profesionale, care să dea posibilitatea să avem forţă de muncă la fel de bine pregătită cum aveam acum 30 de ani”, a mai spus preşedintele AmCham.

Întrebat din ce domenii sunt companiile care vor reduce numărul salariaţilor, el nu a putut preciza cu exactitate, însă a menţionat că, din totalul companiilor AmCham, 35% activează în sectorul serviciilor, consultanţei şi avocaturii, iar 65% în industrie, inclusiv HoReCa.

La rândul său, Alex Milcev, membru în boardul asociaţiei, a arătat că percepţia investitorilor este extrem de importantă în acest an pentru deciziile pe care le vor lua.

Sentimentul nu este doar o chestiune psihologică, ci are un impact economic foarte precis. Dacă cineva se aşteaptă să se întâmple ceva rău în piaţă, probabil n-o să angajeze oameni, ci, din contră, o să-i concedieze. N-o să investească, ci o să îngheţe investiţiile. Deci, sentimentul este foarte important. Oricum, situaţia s-a îmbunătăţit faţă de martie, când nu ştiam cu ce ne confruntăm. Nici acum nu ştim prea bine, dar e ceva mai multă claritate”, a subliniat Alex Milcev.

Camera de Comerţ Americană în România (AmCham România) este, de mai mult de 25 de ani, printre cele mai reprezentative asociaţii ale comunităţii de afaceri din România, fiind recunoscută drept un promotor al dialogului public-privat pe teme ce privesc mediul de afaceri, politicile publice cu impact asupra economiei, competitivitatea României sau dinamica relaţiilor comerciale între SUA şi România.

În prezent, cele peste 450 de companii americane, multinaţionale şi româneşti membre ale comunităţii AmCham România fac posibilă implicarea AmCham în promovarea priorităţilor economice pentru multe domenii de activitate, prin grupuri de lucru specializate, precum: Pieţe de Capital şi Servicii Financiare, Guvernanţă Corporatistă, Concurenţă şi Ajutor de Stat, Energie, Educaţie, Economie Digitală, Fiscalitate, Mediu , Piaţa Muncii, Sănătate, Fonduri Europene, Achiziţii Publice şi Partneriat Public-Privat, Real-Estate şi Turism.

Autor: Mihai Colț
Foto: Arhiva Ordinea Zilei

 

- Publicitate -spot_img

Mai multe articole

Știrile zilei