Get this Widget

Disputa comercială dintre Washington şi Beijing vulnerabilizează mărcile de lux

0

Industria mondială a luxului este dependentă de China, în contextul în care o treime din vânzări sunt asigurate de consumatorii din această țară. Disputa comercială dintre Washington şi Beijing vulnerabilizează acest domeniu, în ultimele săptămâni observându-se o scădere semnificativă a achizițiilor făcute de clienții din China.

Un exemplu în acest sens îl constituie Zegna, producătorului italian de costume pentru bărbaţi. Ermenegildo Zegna, directorul companiei din Italia, a declarat că, în a doua jumătate a acestui an, s-au redus simțitor achiziţiile de produse de lux . “În ultimele luni am asistat la o încetinire a consumului şi, probabil, consumatorii au devenit mai atenţi cu privire la comportamentul lor“, a punctat Ermenegildo Zegna.

Având în vedere noile date de pe piață, producătorul Italian a trebuit să-și ajusteze bugetul de investiţii în China pentru anul următor. Astfel, Zegna nu îşi va mai extinde semnificativ reţeaua de magazine din China, chiar dacă ţara este una din cele mai mari pieţe ale firmei. “Sunt mult mai prudent decât eram în urmă cu trei luni. Pentru anul următor ne gândim la un buget conservator pentru că sunt multe incertitudini şi trebuie să fim realişti. Trebuie să fii pregătit pentru ce este mai rău şi să acţionezi în consecinţă “, a mai spus Ermenegildo Zegna.

Zegna nu este singura victimă din acest război comercial. Săptămâna trecută, acţiunile unor mari grupuri de lux, inclusiv Prada SpA şi Kering SA, au înregistrat scăderi semnificative pe fondul îngrijorărilor că autorităţile chineze vor lua măsuri împotriva călătorilor care se reîntorc acasă încărcaţi cu produse de lux achiziţionate de peste hotare.

Autor: Mihai Colț
Foto: Zegna Facebook
Facebook Comments

Share.

Leave A Reply