Get this Widget

Germania dă o lovitură Facebook

0

Germania dă o lovitură destul de dură Facebook, autoritățile de la Berlin solicitând companiei de social media să îşi restricţioneze activităţile de colectare a datelor. După o anchetă care a durat aproape trei ani, Biroul Federal a stabilit că Facebook abuzează de poziţia dominantă pe piaţă pentru a obţine date ale utilizatorilor fără consimţământul acestora.

Cele mai sensibile aspecte țin de aplicațiile proprii ale Facebook, cum ar fi WhatsApp şi Instagram, sau ale unor terţi, prin care compania americană colectează o serie de date.

Bundeskartellamt, autoritatea pentru controlul concurenţei, are o serie de obiecții față de acestă politică a Facebook. Mai mult, autoritățile din Germania consideră ca fiind o practică abuzivă aceea de a urmări online persoanele, cu ajutorul opţiunilor “like” (“îmi place”) şi “share” (“distribuie”).

Facebook riscă amenzi de 10% din cifra de afaceri

Astfel, s-a hotarât că datele provenite de la WhatsApp şi Instagram vor putea fi alocate Facebook doar cu consimţământul voluntar al utilizatorilor. Mai mult, acordul va fi necesar şi pentru colectarea de informații de la alte site-uri de internet.

Andeas Mundt, șeful biroului Bundeskartellamt, a menționat că Facebook nu va mai avea permisiunea de a-şi obliga utilizatorii să accepte colectarea practic nelimitată a datelor şi atribuirea datelor din afara Facebook conturilor lor de Facebook.

Bundeskartellamt va aștepta 12 luni, termen pe care Facebook îl are la dispoziție pentru a formula propuneri privind modul de a restrânge colectarea datelor. În cazul în care Facebook nu se conformează, autoritatea de concurență poate aplica amenzi de până la 10% din veniturile anuale ale companiei din întreaga lume.

Facebook va contesta decizia Germaniei

În replică, Facebook a anunțat că va contesta decizia Bundeskartellamt.

Reprezentanții companiei americane susțin că autoritățile din Germania au subestimat concurenţa în domeniu şi au subminat regulile europene privind confidenţialitatea, intrate în vigoare anul trecut.

Nu suntem de acord cu concluziile lor şi intenţionăm să facem apel, astfel încât persoanele din Germania să beneficieze în continuare pe deplin de toate serviciile noastre”, se arată într-o postare de pe blogul Facebook.

Facebook are în Germania 23 de milioane de utilizatori activi zilnic, ceea ce reprezintă o cotă de piaţă de 95%, în condiţiile în care singurul concurent este reţeaua socială Google+, în curs de închidere.

Autor: Mihai Colț
Foto: Pixabay.com
Facebook Comments

Share.

Leave A Reply