Get this Widget

Ghid practic pentru atingerea echilibrului interior

0

Foarte multă lume apelează astăzi la meditație. Dar când și mai ales cum să medităm? Cartea pe care am ales să o prezentăm astăzi este un ghid practic pentru atingerea echilibrului interior.

Cum să medităm

Pentru a putea medita și pentru a putea beneficia de avantajele acestei terapii există o singură condiție și anume că trebuie să avem în vedere faptul că trebuie să ne deconectăm de la lumea exterioară . Sunt suficiente chiar și cinci minute, dar în acest timp să nu fie nevoie a ne folosi atenția distributivă.

Cartea “Cum să medităm. Ghid practic pentru atingerea echilibrului interior” este scrisă de Kathleen McDonald. Autoarea a studiat budismul în India, după care a devenit călugăriță. Începând cu anul 1980, ea predă budismul și meditația în diferite țări, având titulatura de profesor.

După cum spune chiar scriitoarea, obiectivul acestei cărți a fost atins deoarece s-a dorit ca lumea să știe în ce constă arta meditației predată de Buddha și dezvoltată în Asia în ultimii 2500 de ani.

Meditațiile sunt explicate simplu și clar, într-un limbaj tehnic minim, deoarece  Kathleen McDonald a încercat și a reușit să demonstreze teoretic și practic faptul că ”budismul este practic și realist și nicidecum o filozofie aridă sau un cult exotic”.

Dar ce este meditația?

Meditația este o activitate a conștiinței mentale. Ea poate avea diferite forme: unidirecțională, asupra unui obiect (intern), înțelegerea unor probleme personale, generarea și atragerea iubirii, transmiterea compasiunii și iertării, comunicarea cu propria înțelepciune interioară etc. Scopul final este iluminarea pe termen lung.

Conform tradiției tibetane există două tehnici principale de meditație: meditația stabilității și meditația analitică.

Sfaturi pentru începători

În partea introductivă a cărții, un capitol întreg este dedicat sfaturilor pentru cei care abia pornesc pe calea meditației. Prima recomandare este practica regulată.

Încercați să meditați în fiecare zi sau cel puțin de câteva ori pe săptămână”, spune autoarea. Apoi, deosebit de important este locul de meditație. Urmează alegerea unei practici care să se potrivească nevoilor.

La început sunt foarte potrivite ședințele scurte, între 10 și 30 de minute. Treptat, timpul poate fi mărit. Deosebit de importantă, primordială chiar, este relaxarea.

Kathleen McDonald subliniază că de la meditații nu trebuie să avem așteptări deoarece mintea este complexă și schimbătoare”.

Rezultatele cer timp și răbdare. ”Fiți îngăduitori cu voi înșivă. Recunoașteți-vă capacitățile și limitările și evaluați-vă progresul ca atare”, concluzionează Kathleen McDonald.

Cum decurge o ședință?

Țineți cont de poziția corpului. Găsiți motivația. Și meditați! În cazul meditației stabilității ne concentrăm pe respirație. Cea analitică menține un sentiment intuitiv, bazat pe intuiție și trăiți experiența momentului exact. Minte și corpul sunt interdependente, motiv pentru care postura este semnificativă în reușita meditației. Orice disconfort, fizic sau psihic, întrerupe meditația.

Cartea Editurii Herald conține o mulțime de exerciții descrise simplu, nu le vom reda aici, pentru că bine ar fi să căutați cartea în librării, pentru că încă mai există pe rafturi.

Karma …

Un subiect aparte căruia Kathleen McDonald îi acordă o mare atenție este karma despre care foarte mulți oameni vorbesc, dar fără a știi ce este aceasta cu adevărat. ”În realitate, karma este o lege universală care se aplică tuturor ființelor. Este similară gravitației. Karma înseamnă că noi suntem creatorii, noi suntem responsabili pentru experiențele noastre, și nu vreun creator exterior sau alte persoane sau circumstanțe”.

De aceea, chiar și pentru karma există o meditație. Scopul acesteia este dublu: să conștientizăm că suntem responsabili de gânduri și acțiunile noastre, să evităm ceea ce aduce suferință, nouă sau altora, și să găsim ce aduce fericire, pentru a rămâne în această stare permanent, ca mod de viață.

Stăpânirea de sine

Pentru atingerea stăpânirii de sine există, de asemenea, o meditație. Dacă fiecare om ar lucra la acest capitol am trăi cu siguranță într-o lume mai bună. Răutatea, invidia, neiertarea, neiubirea, ura și alte sentimente negative s-ar evapora în neant.

Meditând asupra stăpâniri de sine ajungem la iluminare. Un om iluminat vede și nu mai umblă rătăcit în lume. Prin această meditație, cei rătăciți își vor găsi drumul și busola. Aceasta ar fi lumea minunată a înțelepciunii despre care mulți oameni de știință vorbesc și despre care menționează chiar și Biblia.

Iubirea, compasiunea, frica și chiar depresia. Pentru toate acestea și încă multe altele există anumite meditații, cu caracter special. Despre toate vorbește în acest ghid Kathleen McDonald.

Pe lângă definiții, găsim exerciții scurte, utile și explicite. Nu ezitați să meditați! Meditația nu face rău, ci ajută la dezvoltare personală, spirituală și face ca toate visele să devină realitate.

Autor: Ligia Beatrice Vasilescu
Foto: Ion Panfil
Facebook Comments

Share.

Leave A Reply