Get this Widget

Mega-tranzacție în telecom: Vodafone preia UPC. Deutsche Telekom iese la atac!

0

Tranzacția momentului în telecom vizează două companii importante din România: Vodafone și UPC.

Grupul britanic Vodafone, al doilea mare operator de telefonie mobilă din lume, a semnat un acord pentru preluarea operațiunilor Liberty Global din România, Germania, Republica Ceha și Ungaria. Din Liberty Global face parte şi firma olandeză UPC Holding, care deţine şi UPC România.

Afacerea este estimată la aproximativ 18,4 miliarde euro și va da naștere unui gigant în industria telecom.

Tranzacţia evaluează în mod adecvat operaţiunile noastre de bază şi va aduce Liberty Global sume în numerar în valoare de 10,6 miliarde euro. În plus, vom păstra tot numerarul generat de cele patru divizii până la finalizarea afacerii. Aceasta este o tranzacţie importantă şi pentru clienţii şi angajaţi noştri. În fiecare din aceste pieţe alăturarea dintre operaţiunile Liberty Global şi Vodafone va transforma mediul concurenţial“, a declarat Mike Fries, directorul general Liberty Global .

Liberty Global a acceptat să ofere anumite servicii cu caracter tranzitoriu pentru o perioadă de până la patru ani. Aceste servicii includ întreţinerea reţelei şi funcţii de IT iar comisioanele anuale vor depinde de serviciile solicitate de Vodafone.

Tranzacţia va fi supusă aprobării Comisiei Europene, care ar urma să ia o decizie în acest sens la mijlocul lui 2019.

La rândul său, Vodafone a confirmat că a acceptat să plătească 18,4 miliarde euro pentru a prelua operaţiunile Liberty Global din Germania, Ungaria, România şi Cehia. Vodafone a subliniat că adăugarea operaţiunilor de cablu şi internet broadband ale Liberty Global la operaţiunile sale de telefonie mobilă va permite crearea unei companii europene integrate să concureze cu fostele monopoluri precum Deutsche Telekom.

Schimbări majore pe piața din România

Achiziţia operaţiunilor Liberty Global de către Vodafone va crea, în România, o companie cu o cotă totală de piaţă de 25% după veniturile totale, iar clienţii Vodafone din ţară vor beneficia de acces la noi servicii şi de investiţii mai mari în creşterea vitezei şi calităţii reţelei de cablu.

Ștefan Damian, Deputy Managing Partner Țuca Zbârcea & Asociații

Țuca Zbârcea & Asociații a asistat juridic Vodafone România în tranzacția care a vizat România. Echipa de avocați a fost coordonată de Ștefan Damian, Deputy Managing Partner și Vlad Cercel, Partener.

Vlad Cercel, Partener Țuca Zbârcea & Asociații

Vodafone România este al doilea cel mai mare furnizor de servicii de telefonie mobilă, iar UPC România operează a doua cea mai mare reţea NGN (de nouă generaţie, n.r.) din România, cu o acoperire de 3,1 milioane de gospodării (41% din numărul total). Compania creată în urma achiziţiei va putea oferi servicii TV interactive, de internet în bandă largă şi de telefonie fixă, precum şi servicii mobile, pentru cei 9,9 milioane de clienţi mobili ai Vodafone România şi pentru utilizatorii celor 2,1 milioane de abonamente de servicii fixe ale UPC România (‘revenue generating unit’, RGU). Compania astfel creată va avea o cotă totală de piaţă de 25% după veniturile totale.Ca și în tranzacțiile similare efectuate de Vodafone, managementul și angajații companiei achiziționate vor avea un rol important în entitatea creată în urma achiziției, punându-și în valoare aptitudinile în arii precum servicii prin cablu, servicii fixe și de televiziune. Angajații UPC România vor beneficia și de oportunitatea de a-și construi o carieră internațională în Vodafone Group“, se precizează într-un comunicat.

Murielle Lorilloux, CEO Vodafone România

Activităţile Vodafone şi Liberty Global în România sunt complementare. Vodafone activează în principal pe segmentul de telefonie mobilă, iar UPC România furnizează servicii de cablu în bandă largă şi de televiziune.

Această achiziţie va duce la transformări semnificative şi va crea un furnizor important de servicii convergente de telecomunicaţii, contribuind la creşterea competiţiei pe piaţa din România. Tranzacţia va aduce beneficii atât pentru clienţii celor două companii, cât şi pentru economia românească, deoarece noua companie va acţiona ca un catalizator pentru inovaţia în servicii şi va oferi un context mai amplu pentru investiţii în reţeaua fixă. Vodafone şi UPC România au în comun o abordare axată pe calitatea serviciilor şi sunt complementare prin prisma segmentelor de clienţi deservite – Vodafone are utilizatorii mobili, iar UPC România, utilizatori de broadband şi de servicii TV“, a declarat Murielle Lorilloux, CEO Vodafone România.

Mihnea Rădulescu, CEO UPC România

La rândul său, Mihnea Rădulescu, CEO UPC România, a menționat căeste un moment strategic important în istoria UPC România. Această tranzacţie este un rezultat direct al realizărilor echipei UPC de-a lungul timpului şi se încadrează într-o perspectivă mai largă a evoluţiei industriei telecom, caracterizată prin competitivitate şi dorinţa de a oferi clienţilor servicii şi experienţe de conectivitate şi divertisment la o calitate din ce în ce mai bună. Alăturarea operaţiunilor UPC România cu cele ale Vodafone România va conduce la crearea unui jucător important cu servicii convergente care va spori competiţia pe piaţa telecom, aducând beneficii multiple atât clienţilor rezidenţiali, cât şi business – mai multă valoare, mai multe posibilităţi de alegere şi oferte mai atractive. De asemenea, va contribui la accelerarea ritmului de investiţii la nivelul pieţei telecom. Împreună, UPC România şi Vodafone România vor putea oferi internet broadband la viteze gigabit şi tehnologie 5G în România, contribuind la realizarea obiectivelor strategice de digitalizare pe care ţara noastră şi le-a asumat prin Agenda Digitală.Până la aprobarea din partea autorităţilor şi finalizarea tranzacţiei, UPC va funcţiona independent pe piaţă, ca o companie de sine stătătoare, parte a grupului Liberty Global. Atât Liberty Global, cât şi UPC îşi păstrează angajamentul de a investi în continuare pentru a crea valoare pentru clienţi, pentru economie şi societate şi, bineinţeles, pentru echipă. Principalul nostru obiectiv astăzi este sa ne continuăm strategia de business. Inovăm şi dezvoltăm în continuare serviciile şi reţeaua, pentru a oferi cele mai bune experienţe clienţilor UPC.”.

Rezultate în creștere pentru UPC România

UPC România, parte a grupului Liberty Global, cea mai mare companie internaţională de comunicaţii prin cablu, a încheiat trimestrul I 2018 cu rezultate în creştere, comparativ cu aceeaşi perioadă a anului precedent. Extinderea ariei de acoperire a serviciilor digitale, precum şi îmbunătăţirea permanentă a experienţei oferite clienţilor, au susţinut rezultatele pozitive din primul trimestru al anului 2018.

Principalele rezultate din T1 2018:

  • Un total de 600 de abonamente noi (RGU) faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, susţinut de creşterea performanţei pe toate segmentele de business
  • Extinderea ariei de acoperire a serviciilor digitale UPC cu peste 200.000 de case, reprezentând o creştere de aproximativ 7% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, ajungând la 077.200 gospodării din România
  • Inovaţiile UPC continuă ritmul accelerat de adopţie în rândul clienţilor: peste 345.000 de modem-uri CONNECT BOX si peste 145.000 de media-box-uri HORIZON în casele clienţilor UPC
  • Accelerarea creşterii segmentului B2B datorită îmbunătăţirii ofertei de soluţii avansate dedicate companilor mari, inclusiv prin lansarea noului serviciu Carrier Ethernet în cadrul portofoliului de produse
  • Creşterea veniturilor nete UPC de aproape 7% în lei în T1 2018, comparativ cu acelaşi trimestru al anului trecut

„Am început anul 2018 cu rezultate bune, obţinute prin eforturile întregii echipe UPC. Pentru acest an, rămânem consecvenţi strategiei noastre de a oferi clienţilor UPC acces la cel mai bun divertisment şi cea mai bună conectivitate, oriunde şi oricând. Cu oferta de produse HAPPY HOME – promisiunea de valoare pentru clienţii noştri – răspundem nevoilor şi aşteptărilor acestora în acest an”, a explicat Mihnea Rădulescu.

  • HAPPY HOME – propunerea de conectivitate şi divertisment pentru clienţii UPC

Pe segmentul de internet, UPC a adăugat 43.300 de noi abonamente, ceea ce reprezintă o creştere anuală de 8%. La 31 martie 2018, UPC oferă servicii de internet către 587.300 de clienţi. De asemenea, peste 345.000 de clienţi au ales modem-ul CONNECT BOX, bucurându-se de cea mai bună experienţă Wi-Fi în toată casa.

Televiziunea digitală a adus companiei un plus de 32.800 de abonamente în ultimul an, baza de abonamente crescând cu peste 5% faţă de perioada similară a anului trecut, ajungând la un total de 680.200 de clienţi. Peste 145.000 de clienţi au ales noul media-box inovator HORIZON, care le oferă o experienţă de televiziune complet nouă.

Segmentul de voce a înregistrat o creştere anualã de peste 12%, în trimestrul I 2018, compania având o bază de 547.800 clienţi cu servicii de telefonie (59.500 de clienţi noi). 

  • Extinderea ariei de acoperire cu servicii digitale de ultimă generaţie

Oferta de servicii digitale HAPPY HOME a susţinut creşterea totală a companiei în T1 2018, UPC investind în  continuare în extinderea ariei de acoperire a serviciilor sale. La sfârşitul lui martie 2018, serviciile digitale UPC sunt disponibile pentru 3.077.200 de gospodării din România, reprezentând o creştere anuală de aproape 7% (200.200 de noi case).

  • Creşterea numărului de abonamente, clienţi şi a veniturilor

Creşterea numărului de abonamente (RGU) de aproape 6% confirmă performanţa peste media pieţei a UPC România. Astfel, la 31 martie 2018, numărul abonamentelor a ajuns la un total de 2.426.700 pe toate segmentele de televiziune, internet şi telefonie. Faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, compania are un total de 135.600 abonamente noi şi îşi continuă creşterea confirmată în ultimii ani.

La sfârşitul trimestrului I 2018, UPC România are un numãr total de 1.338.000 clienţi. Astfel, baza de clienţi a companiei a crescut în ultimul an, compania câştigând 47.000 clienţi noi.

Ĩn primul trimestru al acestui an, UPC România a înregistrat venituri de 190,7 milioane lei, ceea ce reprezintã o creştere de aproape 7% faţã de 178,4 milioane lei în trimestrul I al anului trecut.

Vodafone România este o divizie a Vodafone Group Plc., unul dintre cele mai mari grupuri de telecomunicații mobile din lume, care oferă o gamă de servicii ce include voce, mesaje, date și comunicații fixe. Vodafone Group are divizii în 25 de țări, 46 de rețele mobile partenere și operațiuni de broadband fix în 18 țări. La 31 decembrie 2017, Vodafone Group avea 529,1 milioane de utilizatori ai serviciilor mobile și 19,3 milioane de utilizatori ai serviciilor broadband fix, incluzând India și toți clienții Vodafone din entitățile create în urma unor fuziuni și asocieri.

Reacția Deutsche Telekom

Grupul german de telecomunicaţii Deutsche Telekom a reacționat imediat la anunțul preluării UPC de către Vodafone. Tim Hoettges, directorul companiei, a declarat că tranzacția va distorsiona concurenţa pe piaţa din Germania. Această achiziţie va da naştere “unui gigant care se laudă cu tehnologia sa convergentă” a spus Tim Hoettges, reafirmându-şi opoziţia sa exprimată în repetate rânduri cu privire la această tranzacţie care va da naştere unui operator dominant pe piaţa de cablu tv din Germania.

Vodafone deţine deja în Germania operatorul de cablu Kabel Deutschland iar după preluarea operaţiunilor Liberty Global va deveni un concurent puternic pentru Deutsche Telekom, scrie AGERPRES.

Tim Hoettges a mai spus că, având în vedere tranzacţia Vodafone-Liberty, va încerca să obţină clarificări dacă Deutsche Telekom trebuie să respecte în continuare prevederile din Germania care impun Deutsche Telekom, fostul monopol de telecomunicaţii din Germania, să îşi deschidă reţeaua către alţi operatori şi de asemenea îi controlează preţurile.

Eu personal voi lupta pentru concurenţă corectă pentru clienţii noştri, pentru a ne asigura că nu vom fi dezavantajaţi“, a spus Tim Hoettges.

Autor: Ștefania Enache
Foto: UPC România/Vodafone România

 

 

 

 

Facebook Comments

Share.

Leave A Reply