Get this Widget

Modul în care este amenajat biroul influențează decizia candidaților în alegere unui job

0

Atunci când se decid să răspundă afirmativ unei propuneri de job, candidații țin cont și de modul în care este amenajat biroul de la viitorul loc de muncă. Un studiu realizat recent de Mindspace evidențiază faptul că mediul de lucru este unul dintre cele mai importante elemente de care ține cont un potențial angajat atunci când ia în considerare o ofertă de muncă.

Astfel, 43,2% dintre angajații din birourile din București au respins un posibil angajator din cauza designului neinspirat al biroului sau din cauza lipsei de facilități. Mai mult, studiul arată că 47,8% dintre angajații din București au renunțat la un loc de muncă din cauza experienței neplăcute și a designului dezagreabil din birou.

Peste jumătate dintre angajații bucureșteni (55,2%) consideră că mediul lor de lucru le oferă numai aspectele de bază necesare desfășurării activității, ceea ce înseamnă că angajatorii asigură numai infrastructura minimă necesară muncii și nimic în plus pentru a susține nevoile și performanțele.

De asemenea, studiul a arătat că aproape 28% dintre cei ce au răspuns au raportat că birourile lor sunt cel mai bine descrise de investiții minime și planificare superficială, ceea de lasă impresia că angajatorilor nu le pasă de confortul, mulțumirea sau productivitatea personalului. Peste 30% dintre angajați spun că cel mai mai mare potențial pentru îmbunătățirea colaborării îl au spațiile destinate discuțiilor informale și relaxării, dar și desfășurarea activității în săli speciale pentru brainstorming care să prezinte un design mai creativ.

Întrebați care ar fi cele mai dorite facilități ale spațiului de lucru pentru optimizarea experienței, primele două opțiuni exprimate au fost: locuri creative de relaxare (31,2% dintre respondenți) și camere pentru lucru în liniște (22,4% dintre respondenți). Cele mai menționate îmbunătățiri dorite au fost: iluminare mai bună (33.8% dintre respondenți), încăperi mai colorate, decorate sau cu elemente de design grafic (aproape 30% dintre respondenți) și mai mult spațiu verde (40% dintre respondenți).

La nivel macro, aceste preocupări indică faptul că angajații care lucrează în birourile din România simt nevoia de mai multe spații dedicate exclusiv muncii colaborative și de încăperi care să le ofere mai multă inspirație. Nevoia de mai multă culoare, la care se adaugă nevoia de mai mult spațiu verde, sugerează faptul că piața locală trebuie să vină cu o soluție mai dinamică.

Este interesant de observat că mulți angajați din București își aleg locul de muncă în funcție de cum arată spațiul lor de muncă și bazându-se pe sentimentul pe care îl oferă biroul. Acesta este motivul principal pentru care angajatorii trebuie să pună din ce în ce mai mult accentul pe estetica biroului și pe întreținerea unui spațiu care să promoveze munca colaborativă, în loc să se concentreze doar pe aspectele practice. Acesta ar putea fi cel mai sigur mod de a atrage și, cel mai important, de a păstra cei mai talentați oameni care le trec pragul,” explică Dan Zakai, CEO și co-fondator al Mindspace.

Studiul a fost realizat de OnePoll la cererea Mindspace. Acesta s-a desfășurat între 28 august și 28 septembrie 2018 și a analizat răspunsurile a 500 de respondenți, dintre care 70,8% cu vârste cuprinse între 25 și 44 de ani. Din numărul total, 52,2% au fost femei și 47,7% bărbați, toți angajați în București. Majoritatea răspunsurilor au provenit de la respondenți care lucrează în sectorul „Contabilitate, bănci și finanțe”, aceștia reprezentând 22% din totalul celor intervievați. Alte sectoare cu o prezență  considerabilă au fost „Inginerie”, „Tehnologia informației” și „Management”.

Mindspace, furnizorul global de soluții de co-working de cea mai înaltă calitate, deschide în București 3 spații menite să inspire echipe și să le ajute să se dezvolte. Mindspace vine cu spații de tip all-inclusive, pentru echipe de toate mărimile. Fondat în 2014 de Dan Zakai și Yotam Alroy, Mindspace operează 28 de spații de lucru în Europa, în orașe precum Berlin, Hamburg, München, Tel Aviv, Amsterdam, Varșovia și Londra. Modul de organizare a companiei le permite membrilor să intre cu ușurință în contact cu ecosistemele vibrante de start-up-uri din aceste piețe, cu 95% din membrii globali dispuși să recomande Mindspace unui prieten. Printre membrii Mindspace se numără branduri de elită, cum ar fi Barclays Bank, Samsung, SAP, Booking.com, Expedia, Spotify, M&C Saatchi, TechStars Accelerator, Euronews și Cheetah Mobile.

Autor: Victoria Preda
Foto: Mindspace
Facebook Comments

Share.

Leave A Reply