Get this Widget

Muzeul antreprenoriatului: 100 de ani de antreprenoriat în România

0

Între 4 și 5 iulie, CITR Group aduce în Cluj-Napoca expoziția Muzeul antreprenoriatului: 100 de ani de antreprenoriat în România. Expoziția va fi găzduită în galeria comercială Platinia din Calea Mănăștur nr. 2 – 6, cu ocazia Cluj Business Days, cel mai important eveniment de business din Transilvania.

Muzeul Antreprenoriatului va putea fi vizitat atât de participanții la Cluj Business Days, cât și de publicul larg, în ambele zile, între orele 10:00 și 19:00, și are scopul de a sublinia importanța antreprenoriatului pentru economia României, dar mai ales de a sărbători spiritul antreprenorial autohton, cu ocazia Centenarului. Expoziția este disponibilă și electronic: www.citr-group.ro/MuzeulAntreprenoriatului

  • Muzeul ilustrează, în trei perioade istorice din ultimii 100 de ani, 30 de povești antreprenoriale: 10 antreprenori din perioada 1918 – 1945 (secțiunea Fondatori), 10 povești românești de succes de după 1989 (secțiunea Contemporani) și alți 10 antreprenori care au regândit regulile jocului (secțiunea Noua generație);
  • Numele celor 30 de antreprenori au fost selectate de un board al Muzeului, format din reprezentanți ai CITR Group, alături de Dumitru Lăcătușu, Centrul de Consultanță Istorică (curator al categoriei Fondatori), Sergiu Neguț, Maastricht School of Management Romania (curator al categoriei Contemporani) și Dora Surugiu-Kocsolade, The Entrepreneurship Academy (curator al secțiunii Noua generație). Printre criteriile de selecție a poveștilor s-au numărat puterea exemplului, etica în business, sustenabilitatea, implicarea în comunitate și reprezentativitatea geografică. Clujenii sunt reprezentați de Horia Ciorcilă, în galeria antreprenorilor Contemporani;
  • Pe lângă poveștile lor, mare parte dintre antreprenori au împrumutat Muzeului obiecte personale, cu valoare sentimentală pentru ei sau pentru povestea lor de business;

CITR Group a inițiat acest proiect în urma studiilor realizate în rândul antreprenorilor în dificultate, care au arătat temerile și dificultățile antreprenorilor aflați în momente de cumpănă, dar și faptul că economia României stă pe o bază fragilă: doar 4% dintre companiile locale sunt companii de impact asupra economiei (aprox. 23.000 de companii au active de peste un milion de euro), iar, din acestea, și așa foarte puține, 50% sunt în stare de dificultate.

„Ne-am dorit foarte mult să aducem Muzeul antreprenoriatului la Cluj-Napoca, pentru că aici a început și povestea antreprenorială a CITR Group. Ceea ce am învățat în cei 20 ani de experiență în management de criză a echipei noastre și în lucrul cu antreprenori în dificultate este că antreprenoriatul este, prin excelență, despre momente de cumpănă. Este despre cei care au curajul de a recunoaște când trec prin dificultăți, identifică soluții, văd calea printre obstacole și inspiră, astfel, pe cei din jur să continue. Aceștia sunt antreprenorii care au impact asupra economiei locale, iar Muzeul antreprenoriatului: 100 de ani de antreprenoriat în România le este dedicat”, a subliniat Vasile Godîncă-Herlea, CEO CITR, parte a CITR Group. 

Numele incluse în secțiunea Fondatori (Ioan Mihail, Tiberiu Eremie, Dimitrie Leonida, Nicolae Malaxa, Dumitru Mociorniță, Petre Georgescu-Delfras, Max Auschnitt, Blaziu Guban, Nicolae Chrissoveloni, Francisc Neuman) au fost selectate de board-ul Muzeului, alături de Centrul de Consultanță Istorică, în urma unei cercetări riguroase în 17 fonduri arhivistice.

În secțiunea Contemporani au fost incluși: Dragoș Anastasiu (grupul Eurolines), Florentin Banu (grupul Banuinvest), Doina Cepalis (Te-Rox), Horia Ciorcilă (Banca Transilvania), Dragoș și Adrian Pavăl (Dedeman), Felix Pătrășcanu, Adrian și Neculai Mihai (FAN Courier), Ioan Popa (Transavia), Iulian Stanciu (eMAG), Dan Șucu (Mobexpert) și Florin și Măriuca Talpeș (Bitdefender, Intuitex).

Din secțiunea Noua generație fac parte: Laurențiu Bănescu și Alexandru Geamănu (Zăganu), Andrei Botescu și Alexandru Manda (Pegas), Monica Cadogan (Vivre.eu), Ioan Iacob și Radu Constantinescu (Qualitance), Oana și Vlad Craioveanu (Impact Hub Bucharest), Răzvan Crișan (M60 Group, Kane), Mihaela Glăvan, Șerban Radu și Nicoleta Dumitru (Cărturești), Mihai Simiuc (FruFru) și Marius și Dan Ștefan (Autonom).

Muzeul antreprenoriatului: 100 de ani de antreprenoriat în România este o componentă a inițiativei Second Chance, prin care CITR Group susține afacerile în dificultate. Acest demers are la bază cifrele din studiul anual al CITR Group asupra companiilor de impact care arată că economia României stă pe o bază îngustă: deși înregistrăm cea mai mare creștere din UE, la nivel micro, veniturile se concentrează în jurul unui număr mic de companii; 4% din totalul firmelor autohtone reprezintă motorul economiei autohtone, iar jumătate din ele se află în stare de dificultate. Printre cauzele acestei stări de fapt se numără și dificultățile antreprenoriale neprevenite sau netratate care conduc la diminuarea numărului de antreprenori: antreprenorii sunt stigmatizați după un eșec, iar opt din 10 antreprenori sunt tentați să se retragă din antreprenoriat după primul eșec (conform cifrelor europene).

Autor: Ioana Galeș

Foto: CITR

Facebook Comments

Share.

Leave A Reply