Get this Widget

Piața asigurărilor de viață este în creștere

0

Piața locală a asigurărilor de viață a înregistrat o apreciere de peste 4% în 2018 față de anul precedent. Datele Autorității de Supraveghere Financiară (ASF) arată că valoarea primelor brute subscrise pentru activitatea de asigurări de viață a înregistrat, conform aceleiași surse, o majorare de 4,3%.

Cea mai importantă tendință, manifestată în ultimii doi ani, rămâne consolidarea segmentului asigurărilor de viață. Acesta a manifestat o tendință ascendentă încă din 2015, atingând nivelul maxim de creștere în 2017, când volumul de prime brute subscrise pentru activitatea de asigurări de viață a fost cu 21% peste valoarea înregistrată în 2016.

Aegon România, parte a grupului financiar internațional Aegon, prognozează că în 2019, piața asigurărilor se va stabiliza și va continua, după toate probabilitățile, să crească într-o cadență temperată, influențată și de contextul geo-politic intern și extern.

Compania de asigurări de viață Aegon România a urmat tendința segmentului pe care activează și a înregistrat o majorare de 22%, în 2018 față de 2017, a cifrelor de vânzare pentru principalele produse pe care le promovează prin intermediul partenerilor săi bancari.

Aegon România a încheiat 2018 cu un volum al primelor brute subscrise de circa 96 milioane lei (aproximativ 20,6 milioane euro). Valoarea plasamentelor în 2018 a atins pragul de 318 milioane lei, în creștere cu 16% comparativ cu 2017, când s-a situat la 280 milioane lei, iar prima medie brută a fost de 2.700 lei. Indemnizațiile pentru polițele ajunse la finalul perioadei contractuale (beneficiile de maturitate și anuitățile)   s-au plasat la 6,02 milioane lei, iar valoarea indemnizațiilor pentru evenimentele asigurate (daune) a fost de 2,2 milioane lei. La nivel local, compania a înregistrat 544 de dosare cărora li s-a dat o rezoluție într-un interval mediu mai mic de o zi lucrătoare. Valoarea medie a despăgubirilor acordate per dosar s-a ridicat la aproximativ 4.690 lei.

Piața de asigurări de viață a avut un parcurs interesant în 2018, fiind influențată pozitiv de creșterea puterii de cumpărare a populației. Aegon România a înregistrat la rândul său creșteri pe acest segment, iar în 2019 ne propunem să continuăm dezvoltarea, să aducem noi produse în portofoliu și să punem accent și pe implementarea programelor de educație financiară pe care le-am demarat în ultima perioadă”, a declarat Sînziana Maioreanu, CEO al Aegon România.

Autor: Victoria Preda
Foto: Aegon România/ Arhiva OZ
Facebook Comments

Share.

Leave A Reply