Get this Widget

Prefectura Capitalei deschide un nou centru pentru pașapoarte într-un mall din Sectorul 3

0

Odată cu revenirea în țară a românilor care lucrează în străinătate, este posibil să se înregistreze din nou cozi la serviciile pașapoarte. Pentru a preveni astfel de incidente, Ministerul Afacerilor Interne (MAI) a organizat o videoconferință cu prefecții, precum și cu șefii serviciilor de pașapoarte și înmatriculări de la nivelul întregii țări. 

Cu această ocazie au fost prezentate o serie de măsuri menite să ducă la evitarea aglomerării de la ghișeele de eliberare a documentelor de călătorie sau a permiselor de conducere/certificatelor de înmatriculare.

Astfel, o nouă lege privind prelungirea termenelor pașapoartelor electronice a fost adoptată și se află la promulgare. De asemenea, pentru a fluidiza activitatea de la ghișee, se deschide un nou centru pentru pașapoarte în București.

“Noua lege prevede prelungirea termenului de valabilitate a pașaportului electronic de la 5 la 10 ani, însă cea mai importantă schimbare este aceea că pașapoartele simple temporare (cele cu valabilitate de 1 an) se vor elibera în termenul de 3 zile numai atunci când există o urgență dovedită. Altfel, termenul de eliberare este același ca în cazul celui electronic. Această modificare va determina ca un număr cât mai mare de cetățeni să opteze pentru un pașaport electronic cu o durată mai mare de valabilitate și să nu mai avem același număr mare de solicitări în fiecare an”, a declarat afacerilor interne, Carmen Dan.

Legea se află în prezent la promulgare, urmând ca apoi să fie publicată în Monitorul Oficial. Intrarea în vigoare se va face în 30 de zile de la publicare, fapt pentru care, pentru prima parte a verii se impun și alte măsuri administrative care să evite aglomerațiile la ghișee.

De asemenea, se are în vedere introducerea posibilității de plată la CEC a taxelor pentru pașapoarte, permise și plăcuțele de înmatriculare; prelungirea programului de lucru în județele unde se înregistrează un număr mare de cereri pentru eliberarea documentelor de călătorie; delegarea sau detașarea de personal; deschiderea unor noi ghișee sau puncte de lucru.

În cadrul videoconferinței s-a discutat inclusiv despre delegarea sau detașarea a 12 angajați de la Direcția Generală de Pașapoarte la Serviciul de Eliberarea a Pașapoartelor din București și la Serviciul de Eliberarea a Pașapoartelor din Ilfov, pentru perioadele 15 iunie – 15 august și 15 august – 15 octombrie. 

Mai mult, prefectul Municipiului București a făcut toate demersurile în vederea deschiderii unui nou centru de eliberare a pașapoartelor într-un mall din Capitală, acest punct fiind cel de-al doilea după deschiderea punctului din Plaza România. Noul punct urmează să fie deschis luna viitoare într-un mall din sectorul 3 al Capitalei.

Autor: Mihai Colț
Foto: Pixabay.com
Facebook Comments

Share.

Leave A Reply