Get this Widget

Profesorii nu primesc bani în plus pentru programul de ore remediale

0

Profesorii nu primesc bani în plus pentru programul de ore remediale, ore pe care trebuie să  le organizeze cu elevii care nu au progresat suficient. Precizarea a fost făcută de către ministrul Educației Naționale.

Ecaterina Andronescu a menționat că nu se va aplica o plată suplimentară, având în vedere că norma de lucru este de 40 de ore pe săptămână, iar cadrele didactice pot, pe lângă norma didactică, să rămână în plus câteva ore în şcoală.

Fiecare dintre noi, fie că suntem profesor universitar sau educatoare, avem aceeaşi normă: 40 de ore pe săptămână. Eu cred că rămânerea în şcoală a profesorilor de orice nivel, la orice ciclu, mai mult decât norma didactică nu este un lucru rău pentru şcoală. Nu o să le cer să rămână 40 de ore în şcoală, dar cred că 20 de ore în şcoală poate să rămână orice învăţător sau profesor. (…) Eu cred că până la 20 de ore, măcar, să facă orele remediale nu este un lucru rău. Eu cred că intră în fişa postului oricărui profesor să nu dea, la disciplina pe care o predă, rezultate uneori nefericite – şi le numesc având proprietatea cuvintelor. Nu se poate să accept că, din 140.000 de copii, 55.000 nu au luat 5 la matematică şi 20 şi ceva de mii nu au luat 5 la limba română. (…) Nu o oblig pe doamna învăţătoare să facă ore suplimentare cu toată clasa, dar cred că cu cei care încep să aibă decalaj faţă de marea majoritate a clasei orele acestea trebuie să se întâmple“, a explicat ministrul Educaţiei.

Temele pentru acasă

Referitor la temele pentru acasă, oficialul guvernamental a susținu că acestă problemă nu se pot rezolva din cabinetul ministrului.

Eu cred că toate generaţiile făceau teme pentru acasă şi nu cred că temele pentru acasă trebuie să se decidă la cabinetul ministrului. (…) Eu aş da autonomie profesorului, el ştie ce trebuie pentru acel copil. Ce putem să facem noi, la nivel naţional, este să încercăm să lămurim pe toată lumea că astăzi şcoala nu este singura sursă de formare pentru acel copil, că acest copil aflat acum în şcoală are nenumărate surse de informare de la telefon şi televizor şi atunci trebuie să esenţializăm programele şcolare”, a opinat ministrul.

Ecaterina Andronescu este de părere că elevul trebuie „să mai facă ceva şi acasă”, iar instruirea lui sau formarea lui prin şcoală nu se face numai în cele patru ore de şcoală pe zi pentru învăţământul primar şi şase-şapte ore pentru învăţământul gimnazial.

Pe de altă parte, Ecaterina Andronescu a recunoscut că programele şcolare sunt prea încărcate şi că trebuie modificate, ţinându-se cont şi de vârsta elevilor.

Sunt absolut de acord ca asta trebuie să facem şi, recunosc acest lucru, din păcate… M-am uitat peste programele care sunt acum în vigoare şi de multe ori am avut senzaţia, citind aceste programe, că cei care au elaborat programele au încercat să pună în programe cam cât ştiu domniile lor, la experienţa de profesori pe care o au, uitând uneori că elevul căruia îi e dedicată acea programă are o altă vârstă. Faptul că trebuie să revizuim programele rezultă şi din următoarea constatare: dacă un copil pleacă din şcoala românească dintr-o anumită clasă la o şcoală din Occident, saltă una sau chiar două clase, ceea ce este încă o dovadă a ceea ce spuneam: că programele noastre sunt excesiv de condensate, o să facem această esenţializare”, a spus ministrul Educaţiei.

Autor: Mădălina Lazăr
Foto: Arhiva OZ
Facebook Comments

Share.

Leave A Reply