Get this Widget

Schimbările de pe piața muncii din IT&C. Ce vor angajații, ce caută angajatorii?

0

Piața muncii este acaparată de angajații din generația „millennials”, iar acest lucru aduce o serie de provocări pentru firme. Într-un domeniu în continuă mișcare, cum este cel de IT&C, schimbările de abordare în ceea ce privește recrutarea sunt evidente. Alina Șandru, Director of Engineering Operations at Ivanti România, spune despre salariații noii generații că pun mare accent pe explorarea propriei individualități și, pentru că au avut acces la atâtea informații încă de mici, simt nevoia să aloce timp multor zone de interes.”Atunci când își aleg un angajator, tinerii au în vedere atât oportunitățile de carieră, cât și echilibrul între viața personală și cea profesională. Evident, partea financiară este și ea importantă, însă acest echilibru și implicit programul flexibil sunt sursele principale de întrebări în procesul de recrutare”, explică Alina.

O serie de studii despre angajații din categoria “millennials” au aratat că aceștia își doresc să dețină controlul carierei. De asemenea, ei își iubesc foarte mult libertatea, fapt ce face destul de dificil de fidelizat un astfel de salariat. “Atâta vreme cât noi oferim fiecărui om din echipa noastră posibilitatea de a-și exprima părerea despre produse, despre munca lor, precum și posibilitatea de a participa la luarea deciziilor, eu cred ca îi putem loializa. Cu siguranță am făcut asta până acum, iar rata de attrition în echipa Ivanti România este de sub 10%. De asemenea, sunt de părere că în industria noastră este greu să nu oferi aceste elemente oamenilor. Ne dorim oameni creativi și îi încurajăm să se exprime în direcția asta. Ei își iubesc libertatea, iar asta se traduce prin încrederea managerului sau superiorului în forțele angajatului, lipsa de micromanagement și sentimentul că părerile lor sunt ascultate și pot să facă diferența”, explică directorul Ivanti România. 

Tendințe în recrutare

În ultimii doi ani, pe piața muncii din IT&C, există o tendință tot mai mare înspre dorința de a lucra remote, de aceea și posibilitatea de a lucra de acasă, tot timpul sau parțial este listată ca principal beneficiu. Totodată, din ce în ce mai mulți candidați sunt fără studii în domeniu, dar fac cursuri independent pentru a avea acces la joburi în industrie.

În recrutare, un accent mult mai mare este pus pe îmbunătățirea experienței angajaților atunci când sunt la locul de muncă și pe retenția acestora. Piața este una foarte dinamică, numărul companiilor care oferă joburi crește, astfel încât, ca angajator trebuie mereu să te menții în competiție cu ceilalți competitori din piață. Totodată, procesul de aplicare este unul important, care e strâns legat și de brandul companiei. Să nu uităm că în ultima perioadă, tot mai multe companii angajează pentru potențial mai degrabă decât pentru cunoștințe, din prisma deficitului de personal. De aceea multe companii desfășoară campanii de internship, prin care fac primul pas spre pregătirea viitorilor specialiști din echipele lor”, precizează Alina Șandru.

 Cele mai căutate specializări

Referindu-se la piata de software development, în care firma pe care o conduce activează, expertul Ivanti România amintește faptul că limbajele cele mai căutate sunt C# și Java. De asemenea, la mare căutare sunt și noile trenduri de machine learning, A.I, RPA.

Nivelul salarial este stabilit de către piață în general, iar în privința beneficiilor, acestea sunt din ce în ce mai diverse. Un pachet elementar de beneficii cuprinde tichetele de masă, asigurarea medicală privată, dar se poate merge mai departe spre decontarea activităților sportive, pensii private, zile de concediu suplimentare, precum și posibilitatea de a lucra remote. Deși piața este mult mai stabilă decât în anii 2000, în continuare fluctuația de personal reprezintă o problemă pentru companiile de IT și nu numai. Motivele cel mai des întâlnite pentru care cineva face o schimbare, este lipsa oportunităților de creștere și învățare în timp real. Angajații își doresc să învețe “on the job” cât mai mult posibil, și să lucreze cu tehnologii noi și de viitor”, a completat Alina Șandru.

Chiar dacă firma pe care o conduce are un recruiter in house care acoperă nevoia de personal, Alina Șandru spune că head-hunting-ul este încă de actualitate pe piața muncii, mai ales în IT. „De obicei este nevoie de astfel de servicii pentru roluri mai greu de închis, precum roluri de manager, roluri care necesită cunoștințe despre tehnologiile noi sau roluri nișate pentru care sunt puțini candidați în piață. Atunci când noi recrutăm, cel mai mult contează potențialul candidatului, skill-urile de relaționare în echipă, dar și skill-uri tehnice.Candidatilor aflați în căutarea unor oportunități de job le lipsește în cea mai mare parte consolidarea informațiilor tehnice. Pe lângă asta, aș mai menționa motivația greșită pentru care schimbă jobul. Ca angajator, este foarte importantă motivația potențialului angajat, pentru că ne dorim pe cineva statornic și implicat”, puncteză Alina Șandru.

Autor: Ștefania Enache
Foto: Pixabay.com/ Ivanti România

CITEȘTE ȘI: Afaceri de succes: Alina Șandru, psihologul care conduce Ivanti România

 

 

 

Facebook Comments

Share.

Leave A Reply