Get this Widget

Topul celor mai doriți angajatori din România

0

Topul celor mai doriți angajatori din România este dominat de firma mari ca Oracle, Continental România, Microsoft, IBM, Amazon, OMV Petrom, Grup Renault România, Vodafone, Google și Bosch România.

Angajatori care activează în industriile IT, Automotive, Finance, Banking, Telecom sau FMCG se regăsesc printre cele mai puternice 20 de branduri nominalizate de participanţii la studiu ca top 3 companii pentru care și-ar dori să lucreze. Prezența unei companii la nivel național, alături de numărul mare și diversitatea oportunităților de carieră sunt aspecte care pot influența locul ocupat de o companie în topul Cei Mai Doriți Angajatori.

Într-o piața foarte aglomerată cu oportunități de carieră și luând în calcul reducerea semnificativă a numărului de candidați, una dintre provocările majore ale companiilor din România constă în atragerea candidaților potriviți. În acest context, nevoia de diferențiere a brandului de angajator este din ce în ce mai mare. Cum mă situez în topul preferințelor grupului meu țintă în raport cu competiția? Câți candidați mă cunosc versus câți mă iau în considerare pentru un job? În ce măsură aspectele cu care mă asociază potențialii candidați reprezintă criterii importante în alegerea unui job? Acestea sunt doar câteva dintre întrebările la care oferă răspuns Studiul Cei Mai Doriți Angajatori, reprezentând un instrument de referință pentru a înțelege comportamentul grupului țintă și percepția externă pe care o are brandul de angajator,” a declarat Dumitrița Ghenciu, Employer Branding Consultant, Catalyst Solutions.

Studiul care stă la baza întocmirii acestui clasament a fost lansat de Catalyst Solutions, fiind derulat în perioada martie-mai a acestui an. Studiul dezvăluie percepţiile candidaţilor în raport cu angajatorii care activează în România. Acesta sondează gradul de atractivitate al brandurilor de angajator, precum şi aşteptările pe care candidații le au de la aceştia. Ediția cu numărul 13 Cei Mai Doriți Angajatori relevă o competiție strânsă dusă între branduri de renume de pe piața din România.

Topul Cei Mai Doriți Angajatori este realizat la nivel național, pe baza a 12.567 de răspunsuri libere, neasistate ale respondenților.

Oracle este recunoscut pe piața din România pentru cultura sa organizațională, pentru oportunitățile de dezvoltare și pentru mediul de lucru prietenos și inspirațional. Angajații noștri formează o comunitate bazată pe colaborare, pe pasiuni și interese comune și pe cultivarea hobby-urilor din afara sferei profesionale. Prin toate tipurile de activități de dezvoltare pe care le organizăm – atât cele pentru angajați, cât și cele destinate formării studenților și tinerilor profesioniști – ne luăm angajamentul unui transfer de know-how către piața muncii din România. Ne dorim să contribuim la crearea unui mediu sustenabil de dezvoltare în economia locală, atat la nivel de tehnologie, cât și de business,” a spus Cristina Stoica, HR Director România în cadrul Oracle.

Cele mai importante criterii care influențează alegerea unui angajator

Studiul Cei Mai Doriți Angajatori oferă informații cu privire la criteriile care stau la baza deciziei în funcție de care candidații își aleg compania preferată.

Daca în 2013, candidații luau în considerare 10 angajatori pentru angajare, în prezent numărul acestora aproape s-a dublat, ceea ce sugerează rafinarea procesului decizional al candidatului anului 2018. În acest context, angajatorii sunt responsabili de îmbunătățirea ofertei puse la dispoziție tinând cont atât de factorul uman, cât și de o serie de criterii mult mai complexe.

Pe primul loc rămâne, cu o importanță ridicată, pachetul salarial constituit atât din venit, cât și din beneficii (81%), urmat îndeaproape de siguranța locului de muncă (67%). Se remarcă totuși, o creștere în top a criteriului ce denotă flexibilitatea în cadrul jobului (60%), devenind astfel al 3-lea cel mai important aspect la care se raportează candidații. Aproape la fel de important pentru candidatul anului 2018 este ca angajatorul să ofere o atmosferă de lucru plăcută și ca managementul companiei să încurajeze și să susțină dezvoltarea profesională.

Brandul nostru de angajator este definit la nivel global, adaptat și implementat la nivel local, ceea ce ne permite să fim autentici și să câștigăm încrederea potențialilor noștri candidați. Ne dorim să fim abordabili, ușor de înțeles, dar în același timp dinamici și să inspirăm încredere. Pentru a ne asigura că suntem astfel percepuți, suntem în permanent contact cu potențialii noștri candidați, fie că vorbim despre începători – prin intermediul gamei largi de colaborări universitare pe care le derulăm, fie că vorbim despre persoane cu experiență – prin participarea la conferințe profesionale, hackathoane și alte evenimente de profil. Bineînțeles, activitatea online a crescut foarte mult în ultimii ani și ne asigurăm că suntem vizibili și pe aceste canale, prin site modern, pagini de social media și banere pe cele mai importante site-uri,” a arătat Maria Marcovici, Continental Romania, Coordonator National Employer Branding Continental.

Canale folosite pentru a afla mai multe informații despre companii şi oportunităţile de carieră

Studiul Cei Mai Doriți Angajatori analizează canalele de comunicare și frecvența cu care acestea sunt utilizate de candidați pentru a se informa cu privire la oportunități de carieră și angajatori.

Rezultatele studiului subliniază faptul că angajatorii trebuie să acorde o atenție specială paginilor de carieră proprii, acestea reprezentând principalele surse de informare pentru candidați (72%). Totodată, sunt motivați să investeasacă din ce în ce mai multe resurse în a oferi o experiență cât mai plăcută și favorabilă dezvoltării angajaților, aceștia fiind ambasadorii brandului de angajator, canal de informare ce ocupa locul doi în cele mai sus cotate canale de informare (67%).

Site-urile de joburi, precum www.hipo.ro, nu își pierd nici ele din importanță, fiind al 3-lea cel mai frecvent utilizat canal de informare de către candidații aflați în căutarea unui job (60%), respectiv canalul principal atunci când aceștia intenționează să aplice pentru un loc de muncă. Imediat următoarele canale sunt reprezentate de colegi sau prieteni, LinkedIn, dar și târguri de carieră. Celelalte surse importante de informare sunt reprezentate de paginile de Facebook ale companiilor, comunitățile profesionale online, dar și newsletterele/ mailurile de informare și evenimentele online (ca webinarii, târguri de joburi online) – ce par a contura viitorul din această perspectivă.

Mediul online de comunicare este unul vital în informarea și atragerea candidaților, însă interacțiunea directă, informală cu angajatorul este sursa ce le conferă cea mai mare încredere, conform rezultatelor studiului Cei Mai Doriți Angajatori. Candidații caută în continuare să interacționeze cu reprezentanții companiilor în cadrul evenimentelor de business sau dezvoltare profesională, la târguri de carieră, evenimente în cadrul universităților sau la sediul companiei.

Rezultatele studiului Cei Mai Doriți Angajatori din acest an se bazează pe informaţiile colectate în urma unui chestionar online în perioada martie – mai 2018. La studiu au participat 12.567 de respondenţi cu studii superioare, atât juniori, cât și candidați cu experiență din toată țara.

Autor: Isabela Nicolescu
Foto: Catalyst Solutions/ Pixabay.com

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Facebook Comments

Share.

Leave A Reply