Get this Widget

Tranzacții și achiziții. România este o piață de vânzători

0

Oportunitățile de business din România există, doar că instabilitatea fiscală face ca multe dintre afaceri să moară înainte de a începe. Mai mult, firmele mari cu investitori locali sunt puține, cele mai multe dintre companii dezvoltându-se cu ajutorul capitalului străin.

România este o piață de vânzători. Este o afirmație venită de la unul  dintre cei mai importanți experți în fuziuni și achiziții.

Ioana Filipescu, Partener în cadrul Deloitte România, a explicat că țara noastră nu este o piaţă de cumpărători ci, mai degrabă, una de vânzători, în condiţiile în care sunt rare situaţiile în care companii româneşti cumpără firme străine. Pe plan intern, un procent de 90% din fuziuni şi achiziţii vizează companii româneşti care sunt cumpărate de investitori străini.

Expertul a menționat că firmele din ţările din zona geografică a României sunt mai achizitive decât companiile româneşti.

Rarisim vedem companii româneşti care cumpără peste hotare şi care se internaţionalizează, este o situaţie foarte rar întâlnită, probabil vedem o dată la fiecare doi ani că există o tranzacţie. În timp ce polonezii sunt foarte achizitivi, dar şi ungurii sunt mai achizitivi în România, bulgarii, toţi sunt mai achizitivi decât românii. Deci, ca o critică a mediului de afaceri, probabil că trebuie făcute multe pentru consolidarea pieţei locale şi chiar pentru expansiunea, din aproape în aproape. Ai un model de business, îl poţi replica. În principiu ar trebui să epuizezi posibilităţile de creştere locale ca să te duci apoi în exterior“, a punctat Ioana Filipescu.

Autor: Victoria Preda
Foto: Arhiva OZ

 

Facebook Comments

Share.

Leave A Reply