Get this Widget

Alimentele perfecte pentru un mic dejun sănătos

1

Micul dejun este cea mai importantă masă a zilei. Galina Tomaş, specialist în nutriție şi doctor în ştiinţe medicale, ne învață care sunt alimentele pe care trebuie să le consumăm pentru a avea un regim de viață sănătos.

,,Micul dejun trebuie să fie unul sănătos consistent, să conţină proteine, calciu şi fibre. Iar brânza de vaci este un aliment bogat în proteine, vitamina B2, B12, calciu, seleniu iar servită la micul dejun oferă energie pentru întreaga zi”, explică nutriționistul.

Iată câteva exemple utile de alimente pe care le putem consuma la micul dejun:

BRÂNZA TOFU

Acest produs nu conţine gluten şi are puţine calorii, este o sursă bună de fier şi calciu. Consumul de tofu este,de asemenea, asociat cu un risc mai mic de boli de inimă, cancer.

OUĂ

Este o alegere perfectă pentru orice masă a zilei. Ouăle reprezintă o sursă bună de vitamina B, antioxidanţi şi pot contribui la scăderea în greutate.

OREZ BRUN

Este un carbohidrat complex care te ajută să te menţii sătul pe parcursul întregii zile.Fiind bogat în magneziu, vitamina B, fosfor şi calciu, acest aliment contribuie efectiv la starea noastră de bine. Poate fi preparat cu uşurinţă în tangenţă cu alte produse cum sunt carnea sau legumele.

MIGDALE

Migdalele reprezintă o sursă bună de grăsimi proteice, fibre şi grăsimi sănătoase pentru inimă. Pot fi adăugate la micul dejun sau pot servi drept o gustare sănătoasă între mesele de bază deoarece oferă substanţe nutritive care menţin energia şi atenţia pentru întreaga zi.

IAURT

Un aliment ieftin ca preţ, dar util pentru sănătate. Pe lângă proteine, bio iaurtul conţine o cantitate semnificativă de calciu, potasiu şi magneziu. Graţie faptului că iaurtul conţine probiotice şi bifidobacterii, este un produs benefic şi pentru digestie, precum şi pentru sistemul imunitar.

Autor: Ioana Galeș
Foto: Pixabay.com

 

Facebook Comments

Share.