Get this Widget

Milenarii preferă să învețe jucându-se

0

Intrarea pe piața muncii a noilor generații de angajați produce schimbări majore în abordările pe care companiile trebuie să le aibă față de salariații lor. De exemplu, milenarii preferă să învețe jucându-se.

Crescuți în era Internetului, în care jocurile și social media fac parte din rutina zilnică, milenarii vor să utilizeze aceste instrumente și la locul de muncă, mai ales în procesul de training. Astfel, că angajatorii au fost nevoiți să se adapteze noilor trenduri și s-au orientat către metode inovatoare, adaptate profilului psihologic al noilor generații. Un astfel de instrument folosit cu succes pentru creșterea gradului de implicate a angajaților este gamificarea (învățarea prin joc).

Gamificarea presupune preluarea unor elemente din jocuri și integrarea lor în procesele organizaționale de training și follow-up.

Cel mai important lucru este ca informația să rămână cu participantul suficient timp cât să devină parte din ritualurile zilnice. Aici intervine mecanismul prin care abilitățile nou dobândite sunt «translatate» în practici zilnice. Unul dintre aceste mecanisme poate fi jocul”, explică Petru Păcuraru, fondator și trainer HPDI.

De altfel, HPDI a dezvoltat aplicația “Backstage” de follow-up cu ajutorul jocului.

Am lansat această metodă de învățare prin micro-learning pentru a ne adapta noilor generații și tehnologiei. De asemenea, prin misiunile specific aplicatiei vom prelungi curba de învățare, iar mizele existente vor crea implicare la nivelul participanților la fel ca orice joc”, precizează Păcuraru.

De mici învăţăm jucându-ne, iar creierul nostru asimilează mult mai bine atunci când este implicat în activităţi care îi produc amuzament, interes şi competitivitate. Gamificarea (învățarea cu ajutorul jocului), în forma sa cea mai simplă, face apel către dorința fiecărui om pentru realizare și recunoaștere. Gamificarea inspiră participarea angajaților și servește drept o opțiune extrem de atrăgătoare în formarea și dezvoltarea angajaților.

Învățarea prin joc reflectă un alt trend în creștere în privința trainingului – rolul sporit pe care îl au cursanții în controlul propriei experiențe de învățare. Organizațiile care oferă cursuri de training au devenit mai receptive în ceea ce privește utilizarea de noi tehnologii pentru a furniza training personalizat, bazat pe nevoile clientului. Astfel, accentul se pune mai mult pe procesul de învățare în sine și pe rezultate.

Mare parte din actul de învățare se reduce la apetența cursantului pentru proces. Ca să fac o comparație, mâncarea pare mai mai bună atunci când ne este foarte foame. De multe ori, actul educațional se rezumă la cât de «foame» de cunoaștere are participantul. Jocul este menit să îi crească apetența participantului pentru lucruri, aptitudini și cunoștințe noi, într-un mediu informal și prietenos. Iar fiecare pas pe care îl face în direcția potrivită îi este răsplătit”, mai spune reprezentantul HPDI.

Autor: Sofia Filip
Foto: Ordinea Zilei/ HPDI

 

 

Facebook Comments

Share.

Leave A Reply