Get this Widget
Cursul BNR
22 Ian 2018
 EURO = 4.6656 RON
 USD = 3.8059 RON
Cursul BNR
19 Ian 2018
 EURO = 4.6614 RON
 USD = 3.7984 RON
Mountain View
Mountain View

Poți face o plimbare online prin Turnul Eiffel din Paris!

0

Turnul Eiffel din Paris este unul dintre cele mai vizitate obiective turistice din lume. Fascinanta construcție, inaugurată în 1889 de Gustav Eiffel, atrage anual milioane de vizitatori dornici să vadă de sus frumușețile capitalei Franței. Statisticile arată că în cei 129 de ani de când domină Parisul, Turnul a fost vizitat de peste 300 de milioane de oameni.

Cei care nu au posibilitatea unei vacanțe în Paris se pot bucura de această minunată construcție accesând din fața calculatorului pagina de internet creată special pentru Turnul Eiffel. La un click distanță pot descoperi zeci de imagini, planuri, gravuri și fotografii din fondul patrimonial al Turnului Eiffel.

Persoanele care aleg acest sistem de vizitare a celebrei atracții din Franța pot dispune de imagini realizate în modul fullscreen, majoritatea fiind imagini de înaltă definitie. De asemenea, vizitatorii online au posibilitatea de a se “plimba” prin expozițiile sintetice, create în colaborare cu echipele de la Google și cu Societatea de exploatare a Turnului Eiffel, expoziții care îl ghidează pe internaut în contextul nașterii turnului, a construcției sale, dar și a ceremoniei de inaugurare și a sosirii primilor vizitatori.

Turnul Eiffel a fost inaugurat pe 31 mai 1889. Structura de metal a fost concepută de Gustav Eiffel.

Turnul este cea mai înaltă structură din Paris, măsurând 324 m ( cu antene), cât o clădire cu 81 de etaje, şi unul din cele mai vizitate obiective turistice din lume. Pentru a ajunge în vârful turnului trebuie folosit unul dintre lifturile instalate în clădire, altfel, “pe jos”, trebuie urcate 1.710 scări.

Interesant este că Turnul Eiffel a fost gândit inițial ca o construcție temporară ce trebuia demolată după 20 de ani. S-a renunțat însă la această idée, iar în 1909 s-a descis păstrarea construcției deoerece devenise un soport utili pentru antena radio.

Ridicat în 1889, ca arc de intrare la Expoziţia Universală (Exposition Universelle) – organizată cu ocazia celebrării a 100 de ani de la Revoluţia Franceză, Turnul Eiffel şi-a atras la început critici din partea unor artişti şi intelectuali francezi din cauza designului.

Construcţia turnului a durat doi ani, două luni şi cinci zile, reprezentând o demonstraţie de inginerie franceză şi definind un moment al erei industriale.

Proiectul Turnului Eiffel, aparţinând antreprenorului Gustave Eiffel, inginerilor Maurice Koechlin şi Emile Nouguier şi arhitectului Stephen Sauvestre, a fost câştigător dintr-o listă de 107 proiecte. Miza programului era studiul posibilităţii de construire a unui turn de fier pe Champ-de-Mars, cu o bază pătrată, cu diagonala de 125 m şi înălţimea de 300 m. Asamblarea cadrelor a început la 1 iulie 1887. Primul nivel a fost finalizat la 1 aprilie 1888, al doilea la 14 august 1888 şi întregul ansamblu, până la vârf, la 31 martie 1889.

Există o serie de informații care vorbesc despre implicarea unui român în construcția acestei clădiri grandioase. Este vorba despre inginerul Gheorghe Pănculescu (1844-1924), care a avut ocazia să lucreze pentru compania controlată de Gustave Eiffel (”Société des Établissements Eiffel”), după absolvirea Politehnicii din Zurich. În 1878, Gheorghe Pănculescu revine în ţară pentru a proiecta calea ferată Bucureşti – Predeal. Inventează un sistem de îmbinare a traverselor de cale ferată, care a reprezentat o izbândă şi pentru construcţiile metalice. Gustave Eiffel l-ar fi vizitat la Vălenii de Munte pe inginerul român şi ar fi discutat despre planurile de construcţie a turnului din Paris. Ca urmare, Gustave Eiffel a utilizat tehnica inventată de Pănculescu, folosind subansambluri metalice confecţionate la sol şi asamblate progresiv, pe măsura înălţării construcţiei. În componenţa construcţiei s-ar fi utilizat şi oţel produs la Reşiţa, după cum este gravat pe unele nituri, ”Resita, Romania”.

Cifrele reprezentative pentru etapa construcţiei au fost centralizate astfel: 18.038 părţi metalice, 50 de ingineri şi desenatori, 150 de lucrători de la fabrica Levallois-Perret, între 150 şi 300 de lucrători pe şantier, 2.500.000 de nituri, 7.300 de tone de oţel, 60 de tone de vopsea, 5 lifturi. Lifturile originale funcţionau cu ajutorul unui sistem hidraulic.

Monumentul a trecut prin tot felul de încercări. De exemplu, atunci când a invadat Franța și a ocupat Parisul, Hitler a ordonat demolarea Turnului Eiffel, dar guvernatorul militar Dietrich von Choltitz nu a vrut să îndeplinească ordinul dictatorului.

Astăzi, Turnul Eiffel este una dintre cele mai cunoscute construcții din lume, găzduind importante evenimente, spectacole extraordinare de lumină şi muzică. Începând cu 24 iunie 1964, Turnul Eiffel a fost încadrat în categoria monumentelor istorice şi din 1991 face parte din patrimoniul mondial UNESCO.

Autor: Isabela Nicolescu
Foto: Tour Eiffel

 

 

Facebook Comments

Share.

Leave A Reply