Get this Widget
Cursul BNR
22 Ian 2018
 EURO = 4.6656 RON
 USD = 3.8059 RON
Cursul BNR
19 Ian 2018
 EURO = 4.6614 RON
 USD = 3.7984 RON
Mountain View
Mountain View

Vlad Timaru: Cu siguranță, antreprenoriatul se învață. Ce lecții ne explică fondatorul Coffee 2 Go?

0

Vlad Timaru, fondatorul Coffee 2 Go, a intrat în lumea antreprenoriatului din anul II de facultate, în 1998, atunci când împreună cu un coleg de grupă a înființat un SRL. Ulterior, a mai pus bazele a șase societăți comerciale, astăzi fiind asociat/administrator în patru dintre ele.

“Am absolvit Facultatea de Contabilitate și Informatica de Gestiune, dar nu am lucrat niciodată în acest domeniu, devenind antreprenor încă din anul II de facultate. Fiind un visător și un idealist, studiile m-au ancorat în realitate, mai ales în realitatea de business, și m-au ajutat în gestionarea afacerilor în care m-am implicat de-a lungul timpului.  Pasionat de psihologie și filosofie, am fost atras de studierea și înțelegerea comportamentului consumatorilor și a obiceiurilor de consum. Afacerile în care m-am implicat până în prezent au avut la bază satisfacerea nevoilor / dorințelor consumatorilor, iar profitul a fost mai mult o  consecință a acestora. Primul și singurul job avut a fost de economist la o societate producătoare de utilaje și echipamente agricole. Am început cu un salariu mai mic decât al unui muncitor necalificat, dar din acel salariu, am făcut economii pentru a putea înființa a treia societate comercială (cele două dinainte n-au funcționat și le-am desființat)”, povestește Vlad.

Lecții importante

Este implicat 100% în afacerea pe care o conduce, iar pasiunea cu care își face „meseria de antreprenor” îl ajută să meargă mai departe, în ciuda greutăților de care orice om de business din România se lovește zilnic.

Coffee 2 Go se remarcă pe piața de profil datorită faptului că are două concepte de puncte de vânzare inedite, tip chioșc și mini cafenea Inside

Antreprenoriatul l-a descoperit din mers, iar prima lecție și cea mai importantă pe care a învățat-o atunci când a pornit pe acest drum a fost aceea „că e de preferat să devii antreprenor într-un domeniu pe care îl cunoști, în care ai mai lucrat, și nu într-unul care îți place. Adică succesul vine mai ușor dacă te axezi pe un domeniu în care ești bun, mai degrabă decât pe un domeniu care (crezi că) ți s-ar potrivi”.

De altfel, Vlad Timaru afirmă cu tărie că antreprenoriatul se învață, îndemnându-i pe toți cei care plănuiesc un astfel de pas să utilizeze timpul în care sunt plătiți de un angajator pentru a învăța despre un domeniu. „ Timpul acesta ar trebui folosit ca o resursă pentru viitorul tău drum antreprenorial; altfel, această resursă va costa foarte mult”, punctează antreprenorul.

Experiența de până acum i-a mai oferit o altă lecție importantă și anume că înainte să primești, trebuie să dai. “Și aici mă refer la două dintre cele mai importante resurse: timpul și banii. Dacă vrei să ai succes trebuie să investești și timp și bani. Nu funcționează una fără alta. Și o a treia lecție este că singur poți atinge doar un nivel limitat. Dacă vrei ca afacerea ta să prospere, trebuie să îți cauti angajații potriviți, pe care să îi tratezi ca fiind la fel de importanți ca și tine (manager) în buna funcționare a afacerii”, detaliază Vlad.

Antreprenoriatul nu este un drum care curge lin, ci este plin de obstacole și gropi pe care doar cei foarte buni în ceea ce fac reușesc să le depășească. Iar în România este și mai greu, în contextul în care puterea de cumpărare este la un nivel destul de redus, lipsește cultura consumatorului, iar birocrația exagerată, multitudinea de taxe și impozite și lipsa forței de muncă sunt provocări la care mediul economic trebuie să răspundă zilnic.”Astăzi, mediul economic este ostil antreprenorilor; suntem pe ultimele locuri în lume ca ușurință de a accesa / deschide o afacere. Statul nu numai că nu vine în sprijinul antreprenorilor, dar toate reglementările birocratice sunt parcă făcute să descurajeze pe oricine ar vrea să deschidă o afacere”, susține Vlad Timaru.

Vlad Timaru este pasionat de arta. El a inclus arta și în conceptul Coffee 2 Go prin promovarea lucrărilor artiștilor români pe paharele de cafea

Antreprenorul amintește faptul că orice schimbare pe care statul o operează la nivel legislativ afectează activitatea jucătorilor din economie.”Orice schimbare ne afectează și nu-mi amintesc de vreuna care să ne aducă o schimbare în bine. Ne adaptăm, nu avem de ales, atragem atenția asupra acestor probleme și sperăm ca opiniile oamenilor de afaceri să fie luate serios în seamă de către politicieni”, adaugă fondatorul Coffee 2 Go.

Vlad Timaru mai spune că zi de zi ia în calcul posibilitatea de a renunța la munca grea a antreprenorului pentru un statut liniștit de salariat. „Dar seara mă răzgândesc și decid să continuu pe acest drum. E prea târziu pentru o asemenea schimbare”, precizează omul de afaceri.

Povestea Coffee 2 Go

Înainte de a scrie povestea Coffee 2 Go, Vlad Timaru a deținut un magazin online. A renunțat însă la el în 2013, când Coffee 2 Go a prins contur, transformându-se din vis în realitate.

”Aș defini activitatea noastră ca fiind de preparare și servire a băuturilor pe bază de cafea, în regim de ‘take away’. În 2013 când am început, piața cafelei la pachet era deficitară în ceea ce privește operatorii. Existau doar brandurile mari pe care însă nu le puteai găsi la orice colț de stradă. Or, pentru a te bucura de cafeaua la pachet, aceasta trebuie să fie cât mai accesibilă, disponibilă în drum spre casă, serviciu…etc. Și ne-am dorit ca prin localizarea coffee point-urilor noastre să fim cât mai aproape de consumatori. Inițial ne-am diferențiat printr-o formă inedită (brevetată) a magazinului, și anume forma de pahar de cafea supradimensionat. Ulterior, am dezvoltat conceptul și acum ne diferențiem și prin calitatea preparatelor, mai exact prin raportul preț-calitate-cantitate imbatabil, dar și prin confortul pe care să-l oferim clienților, lărgind conceptul și către mini cafenele clasice, de 18-25 mp, Coffee 2 Go Inside”, detaliază fondatorul Coffee 2 Go.

Pentru 2018 îmi propun să citesc tot ce n-am avut timp să citesc anul trecut, să pun bazele unui nou proiect, iar pentru Coffee 2 Go ne propunem să facem eforturi și să câștigam o cotă cât mai mare de piață.

Conceptul de business pe care l-a dezvoltat a prin pe piață, iar anul acesta echipa coordonată de Vlad Timaru se pregătește să investească într-un nou proiect ce vizează comerțul online.

Creșterea și dezvoltarea afacerii îi lasă foarte puțin timp liber lui Vlad Timaru. Atunci când reușește să se rupă câteva momente de businessul său, preferă să citească, să meargă la sală și să se relaxeze.”După o zi încordată și nu numai, mă relaxez alergând și ascultând muzică, o combinație câștigătoare întotdeauna. Am descoperit jogging-ul și a devenit o activitate importantă în viața mea. Îmi place arta și ori de câte ori am ocazia, mă bucur de o expoziție sau un concert bun. Recent, am inclus arta și în conceptul Coffee 2 Go prin promovarea lucrărilor artiștilor români pe paharele noastre. O pasiune pe care am descoperit-o mai mult de nevoie este ilustrația grafică și, când apuc, îmi încerc talentul de desenator, de cele mai multe ori tot pentru dezvoltarea afacerii Coffee 2 Go. Uneori se nimerește să îmi petrec timpul liber în mijlocul afacerii, la cafeneau Stay by Coffee 2 Go cu prietenii, familia și nepoțelul meu adorabil”, menționează Vlad Timaru.

Autor:Ștefania Enache
Foto: Coffee 2 Go

Citește și

Coffee 2 Go, o afacere pornită cu o investiție de 12.000 de euro, deține astăzi 23 de locații în șapte orașe din țară

Facebook Comments

Share.

Leave A Reply