19 martie 2024
3.6 C
București

Avertismentul vizionarului Sean Culey pentru omenire

Vizionarul Sean Culey vine cu un mesaj foarte clar pentru omenire: “Lucrurile vor deveni foarte disruptive, în curând”. Avertimentul intervine în condițiile în care roboții preiau joburile manuale, inteligența artificială (AI) începe să gândească din ce în ce mai mult pentru noi, și mașinile încep să gestioneze relațiile dintre oameni.

Sean Culey este de părere că noile tehnologii asociate cu al “șaselea val” de inovații crează “împrejurarea triplă creativ disruptivă”.

Care este de ce-ul tău?. Care este lucrul care te definește ca ființă umană? Care este pasiunea ta? Ce valori ai? Și pentru corporații este exact același lucru: De ce să existăm?”.

Mașinile vor prelua milioane de joburi

Prezent la Conferința P3 Momentum, el a punctat faptul că cea mai mare provocare pentru indivizi va fi să rămână relevanți și să-și găsească menirea într-o lume în care mașinile vor prelua milioane de joburi.

Sean este de părere că rezultatele acestei tendințe se observă deja în fiecare stadiu al lanțului tradițional Sursă – Producție – Livrare – Vânzare. În locul acestui lanț, Sean întrevede un nou model de lanț de aprovizionare “PAL”, adică “Produse și servicii personalizate”, “Automatizarea producției, livrării și planificării”, și “Facilități locale de producție și stocare”.

Dincolo de logistică, valul disruptiv va fi la fel de radical. Potrivit lui Sean, AI va suplini inteligența umană până la finalul acestui secol, forțând oamenii să abordeze într-un mod mai creativ și mai proactiv joburile.

Oamenii trebuie să-și descopere menirea

Din perspectiva lui Sean, cea mai importantă întrebare pe care trebuie să ne-o punem în continuare este, “Care este de ce-ul tău?. Care este lucrul care te definește ca ființă umană? Care este pasiunea ta? Ce valori ai? Și pentru corporații este exact același lucru: De ce să existăm?”.

Ce face această tehnologie este să permită oamenilor să acționeze fără permisiune. Aveam oameni care spuneau, ‘mă voi alătura companiei și compania îmi va spune ce să fac, și dacă lucrez 25 de ani, voi ajunge până la vârf’. Acum suntem în această nouă Eră de Aur în care putem găsi ceva de care oamenii să fie pasionați și să facă. Viitorul omenirii va fi divizat între cei care vor deveni consumatori pasivi și cei care vor profita de această oportunitate”, explică Sean Culey.

Și companiile trebuie să-și schimbe mentalitatea

În fața acestui val de schimbări și companiile trebuie să vină cu o mentalitate nouă. Sean susține că firmele trebuie să se debaraseze de mentalitatea din era industrială, bazată pe eficientă și pe scurt timp, și să îmbrățișeze un viitor în care oportunitățile abundă și costurile cu forța de muncă nu mai sunt factori limitativi.

Organizațiile trebuie să privească la oportunitate, nu doar la risc. Să se întrebe, ‘Cine sunt consumatorii noștri și cât valoreasă? Și cum putem folosi aceste tehnologii pentru a livra mai multă valoare către ei?’ în loc să spună doar, ‘Cum putem să economisim bani? Cum putem să concediem oamenii?‘. Acele companii este posibil să câștige pe termen scurt, dar vor pierde pe termen lung“. Pentru lideri, în același timp, cheia va fi să creeze o cultură în care libertatea individuală este protejată și asumarea riscului este încurajată “, spune Sean.

De noi depinde totul

Întrebat care este cea mai importantă idee din prezentarea sa de la conferința P3 Momentum 2018, Sean alege cultura. “Cultura contează enorm. Regulile pe care le setezi, liderii pe care îi ai, și modul în care aceștia controlează populația determină dacă o țară sau o companie va avea succes. Am luat o serie de libertăți care au dus la Revoluția Industrială. Trebuie să ne asigurăm că menținem aceste libertăți, că nu folosim tehnologia pentru a le atenua. Decadele următoare vor fi cu adevărat uimitoare. Dar depinde de noi să ne asigurăm că vom crea o societate care ne va permite să fim uimiți”, punctează expertul.

Cine este Sean Culey

Sean Culey este un vizionar, autor, vorbitor și expert în business transformation, care ajută companiile să dezvolte modele centrate pe consumator. Cea mai recentă carte a sa, publicată în decembrie 2018, este Transition Point: From Steam to the Singularity.
Autor: Ștefania Enache
Foto: Sean Culey Facebook

 

- Publicitate -spot_img

Mai multe articole

Știrile zilei